אקומושן 2019 / היו עקשנים, תפילו דלתות, תשנו עולם, מייעץ ביל פורד לסטארטאפיסטים

  • בנאום הפתיחה באקומושן העניק פורד תובנות אחדות מהצמרת.
  • למרות וותק 40 שנה בתעשיה התובנות התרכזו בשנים האחרונות.
  • פורד בחזית פיתוח מערכת נהיגה אוטונומית.
ביל פורד באקומושון 2019 (אוטוניוז)

אוטוניוז, גני התערוכה, 11.06.2019 – ביל פורד, נינו של הנרי פורד פתח היום (ג') את כנס אקומושן השנתי השביעי, כאשר נתן מספר עצות ליזמים מתחילים, ושאינם מתחילים ושיבח, כצפוי, וכראוי, את סצינת האוטוטק המקומית. העצה החשובה ביותר, היתה להתעקש על רעיון עד שהוא יתקבל. "עליכם להמשיך לדפוק על הדלתות, להפיל את הדלתות כדי להצליח," אמר פורד למראיינת דנה ווייס. "… חברות כמו שלנו [קבוצת פורד, י.צ.] מנסות לקבל הצעות חדשות מסטארטאפים ואנחנו באמת [משתדלים], אבל זה עדיין דורש התעקשות מלאה ואמונה אמיתית, בלב שלם, במה שאתם עושים ושאתם עושים דבר שעומד לשנות את העולם."

בשלב השאלות האישיות אמר פורד שהוא חש צורך לעבוד בקבוצה בגלל ש"כל מה שקיבלתי בחיי היה מפורד." אולם, הוא לא היה המועמד הטבעי של המשפחה לעבוד בקבוצה, מאחר שהוא היה ה-12 מ-13 בני דורו במשפחה, ולכן לא בלט במיוחד. העדר הבולטות איפשר לו להשתלב בקלות יחסית בעבודה על קו הייצור בתחילת הקריירה, מבלי שיזוהה, הוא סיפר. עד היום, לדבריו, יש לו חברים מהתקופה הזו, שהוא מתקשר אליהם ויכול לקבל חוות דעת על הנעשה במפעל ללא הפילטרים של ההנהלה. "אני אוהב את זה. אני לא חושב שזה היה בלתי נמנע," אמר פורד, שכיהן כשבע שנים כ-CEO של החברה, 1997-2006, כאשר הוביל אותה אל עבר פשיטת רגל בטוחה, בהתייחסו לקריירה של בחברה. רק התעשתות, מצידו, ברגע האחרון, אפשרה לו לגייס את אלן מולאלי, אז בכיר בבואינג, להציל את פורד.

אבני דרך

כאבני דרך חשובות בקריירה העסקית ציין פורד את פעילותו בתחום מניעת זיהום אויר, בעת שהתעשיה עוד חיה בהכחשה לתופעה ועמיתיו בהנהלה התריעו בו מלעסוק בנושא. כאשר התמנה להנהלת החברה בשנות ה-80', נאמר לו ע"י בכירים בחברה, למתן את דעותיו בתחומי איכות הסביבה. הוא סיפר שהוא היה ה-CEO הראשון והתעשיין הראשון שהופיע בוועידה של גרינפיס לדבר על הצורך בפעולה למען הסביבה.

בהתייחסו לנהיגה אוטונומית, אמר פורד ש-Argo, החברה של פורד העוסקת בתחום, היא "תחרותית באופן שלא יאמן. בצד הטכנולוגי אני חושב שאנחנו בחזית עם הקבוצות הטובות ביותר." פורד ביצעה לארגו ספין-אוף, אולם טרם מצאה לה שותף, כשם שג'נרל מוטורס מצאה משקיעים לקרוז, המוערכת היום ב-19 מיליארד ד'.

פורד ציין שהקבוצה עומדת להתחיל בקרוב פיילוטים רבין של נהיגה אוטונומית, אחדים מהם כבר התחילו, אולם לא רצה להתחייב ללוח זמנים ליישום הטכנולוגיה, ורק אמר שכאשר הטכנולוגיה תהיה מוכנה.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*