אפל משהה פיתוח מכונית, תתרכז בפיתוח AI ונהיגה אוטונומית

  • אפל למדה שמרווחי הרווח בייצור מכוניות אינם יכולים להתחרות במרווחים של תעשיית האלקטרוניקה.
  • בשנתיים האחרונות גייסה אפל 1,000 מהנדסי רכב לפרוייקט Titan, חלקם עזבו חלקם ישארו בחברה.
  • מגייסת חוקרים ל-AI שהפך לתחום האופנתי ביותר בפיתוח נהיגה אוטונומית.

אוטוניוז, 18.10.2016 – אפל זנחה את פרויקט המכונית האוטונומית ותרכז מעתה את מאמציה בתוכנה לנהיגה אוטונומית בלבד, כך מדווחת סוכנות בלומברג. הניו יורק טיימס דיווח על התפתחות זו כבר לפני יותר מחודש.

בסיפור של בלומברג מופיעים כמה פרטים חדשים ובהם שאפל, שהחלה בפרויקט המכונית החשמלית ב-2014 גייסה מעל 1,000 מהנדסים מתעשיית הרכב לביצוע הפרוייקט, אולם לאורך דרכו הוא סבל ממנהיגות חלשה ומהעדר הגדרת מטרות ברורה. חלק מהמועסקים בפרויקט כבר עזבו את החברה וחלקם הוסבו לתפקידים אחרים.

אולם מה שנראה שמרתיע את אפל מכניסה לתחום ייצור מכוניות הן בעיות וקשיים בשרשרת האספקה המורכבת הרבה יותר משרשרת האספקה של תעשיית מוצרי הצריכה האלקטרוניים עליהם מבוססת פעילות החברה ורמת הרווחיות הנמוכה בהרבה הצפויה לה. אלה תופעות צפויות שגם גוגל נתקלה בהן ומתמודדת איתן, כשעדיין לא ברורה מידת הצלחתה.

אפל, לפי הדיווח, תמשיך לפתח תוכנה לנהיגה אוטונומית, שאותה יתכן ותמכור ליצרניות רכב, אולם לא תסגור לגמרי את האופציה לייצור מכוניות.

אינטליגנציה מלאכותית

במקביל אפל שכרה את שירותיו של רוס סלאקוטינוב, מומחה חשוב במחקר AI (אינטליגנציה מלאכותית) באוניברסיטת קרנג’י מלון. סלאקוטינוב, שהודיע על מקום עבודתו החדש באמצעות ציוץ בטויטר, ושישמור גם על מקום עבודתו הנוכחי, פירסם לינק למודעת דרושים של אפל ובה משרות לחוקרי AI בתחומי “לימוד עמוק, ראיית מחשב, לימוד מכונה… וכריית מידע.” בחודשים האחרונים הפכו תחום ה-AI ונגזרותיו השונות ל-buzz words הלוהטות ביותר בתחום הנהיגה האוטונומית.

אוניברסית קרנג’י מלון הממוקמת בפיטסבורג משתפת פעולה עם אובר בפיתוח יכולת נהיגה אוטונומית. אובר הפעילה לפני מספר שבועות שירות ראשון של מוניות ללא נהג בפיסטבורג ועתיד להוסיף לשירות זה מכוניות של וולבו במהלך השנה.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!