בלובוקס, פלטפורמה לנהיגה אוטונומית של NXP, מתחרה למובילאיי

תרשים זרימה של פעילות מערכת BlueBox
תרשים זרימה של פעילות מערכת BlueBox

אוטוניוז, 04.06.2016 – NXP, ספקית הסמיקונדקטורס הגדולה ביותר לתעשיית הרכב, הציגה לאחרונה פלטפורמה חדשה למערכת נהיגה אוטונומית העושה שימוש במנוע ה-BlueBox. המערכת אמורה לאפשר פונקציות ADAS ונהיגה אוטונומית תוך שהיא קולטת מידע ממגוון של חיישנים – מצלמות וידיאו, רדאר, LIDAR ומערכות V2X. המערכת החדשה כבר נמצאת במבחנים אצל ארבע מחמש יצרניות הרכב הגדולות בעולם, לדברי החברה.

“המומחיות שלנו במערכות, הבנה העמוקה של אתגרי הנדסת ADAS המורכבים והתיק הגדול של מוצרי NXP העומדים בדרישות בטיחות ברמה אוטומוטיבית (ISO 26262-level), כולם מציבים את NXP כספק הסיליקון הבכיר שמסוגל להחיש לבדו את המוכנות והזמינות של מכוניות הנהיגה העצמית של העתיד,” הצהיר בהודעה לעיתונות קורט סיוורס, סגן נשיא ומנכ”ל של חטיבת העסקים האוטומוטיביים ב-NXP.

מנוע ה-בלובוקס (S32VLS2-RDB) הוא “פלטפורמה המספקת את הביצועים הנדרשים, הבטיחות הפונקציונלית והאמינות האוטומטיבית למהנדסים כדי לפתח מכוניות נהיגה עצמית,” מתארת NXP את לב המערכת. ה-BlueBox מבוסס על מעבד למיזוג נתונים מדגם S32 VL ביחד עם מעבד חישוב המשובץ בו, LS2088A של NXP. המעבד שמונה ליבות 64-ביט מתוצרת ARM מדגם Cortex-A72 . ה-BlueBox מסוגל לנתח את סביבת הנהיגה, להעריך גורמי סיכון ולהורות על התנהגות המכונית תוך שהוא מבצע עד 90 מיליון הוראות בשניה בזרם נמוך מ-40 וואט (נתונים של מוצר הטרום ייצור). צריכת החשמל הנמוכה מונעת התחממות ואת הצורך בניהול תרמי, קרי קירור, מורכב של המעבד. מהנתונים שה-BlueBox קולט וממזג הוא מנפק מראה המקיף את המכונית ב-360 מעלות. למערכת גם יכולת לימוד מכונה הדרושה להשלמת הערכות מצב והיא תומכת בדירוג מתקדם של משימות, גילוי חפצים, מיקום, מיפוי והחלטות נהיגת כלי הרכב.

S32VLS2-RDB-BOARD
S32VLS2-RDB-BOARD

בהערה שכאילו כוונה למובילאיי, מתחרה של NXP בתחום המוליכים למחצה למערכות נהיגה אוטונומית, נאמר “שלא כמו במערכות סגורות, הממוקדות רק בראיה או זרמי מידע מחיישן בודד, מנוע BlueBox של NXP לכלי רכב אוטונומיים הוא פלטפורמה פתוחה.”

הפלטפורמה מבוססת על לינוקס, שפת תכנון נפוצה ומוכרת המתוכנתת בשפת C. לכן, לדברי NXP יצרניות רכב יוכלו לתכנת ולתאים את המוצר שלהם לצרכי לקוחותיהם.

המערכת החדשה של מובילאיי, EyeQ5, היא מערכת סגורה עם מערכת הפעלה המפותחת במיוחד עבורה. מערכת זו צפויה להיות מוצגת בכלי רכב ב-2020. צ’יפ ה-EyeQ4, שיכנס לשיווק מסחרי בדגמי 2018, הוא מוגבל עוד יותר בשילוב הנתונים שהוא מסוגל לקלוט ולעבד.

“BlueBox הוא מחוכם בגלל שהוא שהמעבד יכול לתמוך בכל הפונקציות העיקריות הדרושות לנהיגה אוטומטית ברמה גבוהה. ומעל לזה יש לו שכבות בטיחות, תקשורת ומאפייני סיבולת שגיאות המתחייבות לתמיכה בדרישות בטיחות פונקציונלית,” העיר על המערכת האתר Vision Systems Intelligence.

פלטפורמה לרכב אוטונומי BlueBox של NXP

 

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!