אירופה מרחיבה ניסוי בתאי דלק חשמליים

תחנת תדלק מימן למכוניות אי דלק חשמליים. המתקן לייצור מימן בחלק הרחוק (H2ME)
תחנת תדלוק מימן למכוניות אי דלק חשמליים. המתקן לייצור מימן בחלק הרחוק (H2ME)

אוטוניוז, 15.06.2016 – אירופה ממשיכה לקדם את השימוש במימן לתחבורה באמצעות מכוניות תאי דלק חשמליים. הקידום מבוצע באמצעות ארגון Hydrogen Mobility Europe (H2ME) הממומן ע”י האיחוד האירופי באמצעות תכנית Horizon 2020. בשלב זה המטרה של הארגון היא להגיע ל-1,230 מכוניות FCEV באירופה וכ-50 תחנות תדלוק. כל אחת מתחנות התדלוק (HRS) המיושמות בפרויקט, שעלות כל אחת מהן מגיעה למיליוני יורו, נחלקות לשני סוגים: האחת היא בעצם מפעל כימי קטן המפיק מימן הנדחס למכלי המכוניות ובשני נמצאים מכלי מימן בלחץ נמוך שנדחס במכשור מיוחד ללחץ גבוה המתאים לתדלוק מכוניות תאי דלק חשמליים.

לפרויקט החדש, H2ME 2 תקציב בסך 100 מ’ י’ ש-35 מ’ י’ יגיעו מה-FCH JU, קבוצת עבודה התומכת בפרויקט. מטרת השלב הזה של הפרויקט היא לוודא את המוכנות הטכנית והמסחרית של כלי הרכב, תחנות התדלוק וטכניקות ייצור המימן.

מפת פרישת תחנות תדלוק מימן
מפת פרישת תחנות תדלוק מימן, רובן בגרמניה, רק שתיים בצרפת ושלוש בבריטניה (H2ME)

תכנית H2ME הושקה בשנה שעברה בתמיכת האיחוד האירופי וחברות הפועלות בתחום תאי הדלק החשמליים. עד 2019 בכוונת הארגון לפרוש תחנות תדלוק מימן ב-10 מדינות. התחנה הראשונה נחנכה במרץ השנה בקולדינג, דנמרק. בתחנה נמצא מתקן אלקטרוליזה המפיק מימן מחשמל המופק באמצעים ‘ירוקים’ בעיקר באמצעות תחנות רוח. התחנה מבוססת על טכנולוגיית H2Station שפותחה ע”י H2 Logic.

בפרוייקט ה-H2ME תומכות כ-40 חברות ובהם קבוצות רכב גדולות, כדיימלר, ב.מ.וו, יונדאי, רנו, ניסאן והונדה, יצרנית הצמיגים מישלן וחברת האנרגיה OMV. באירופה משווקות היום שתי מכוניות תאי דלק חשמליים באופן ‘מסחרי’, יונדאי iX 35 וטויוטה מיראי. אולם חלק ניכר מהמכוניות שיקחו חלק בפרויקט יגיעו מיצרניות רכב אחרות וייוצרו על בסיס חד פעמי. רנו סיפקה קנגו ZE-HE דיימלר סיפקה מכוניות אחדות שהוסבו לתאי דלק חשמליים ע”י חברת Symbio Fcell.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!