אינפריס משיקה מערכת בקרת מגע למערכות אינפוטיינמנט

  • המערכת Sightless Touch נועדה לפשט הפעלת מערכות אינפוטיינמנט ולמנוע הסחת דעת קוגניטיבית.
  • המערכת תשווק בתחילה כמערכת אפטרמרקט בישראל ובעולם.
  • אינפריס מקיימת מגעים עם יצרניות רכב לשילוב המערכת עוד על פס הייצור.
הפעלת המערכת של אינפריס מבלי להביט במסך (יח"צ)
הפעלת המערכת של אינפריס מבלי להביט במסך (יח”צ)

אוטוניוז, 16.02.2017 – סטארטאפ ישראלי העונה לשם Inpris, השיקה לאחרונה מערכת בקרה למערכות אינפוטיינמנט תחת השם המסחרי Sightless Touch שפותחה בהשקעה של מיליון דולר ומאפשרת שליטה על בסמארטפון, רדיו ומערכת ניווט באופן עיוור ומבלי להסיר את העיניים מהדרך.

“מערכות המולטימדיה החדשות המותקנות ברכבים, המבוססות על מסכי מגע, גורמות ליותר הסחות דעת בזמן הנהיגה, שכן לא ניתן להביט בעת ובעונה אחת גם במסך וגם בכביש,” אמר בהודעה לעיתונות ניסן ירון, מנכ”ל אימפריס. “מחקר של ה-AAA האמריקני מצא כי פקודות קוליות כשלו בצמצום הסחות הדעת של נהגים,  בשל האמינות הנמוכה שלהן בסביבת הנהיגה הרועשת, ובשל הסחת הדעת הקוגניטיבית החזקה שהם יוצרים. עובדה זו מובילה לצורך מידי בפתרון שיאפשר את הקטנת היסח הדעת, תוך שיפור חווית הנהיגה.”

המערכת תשווק בתחילה כרכיב אפטרמרקט בישראל ובעולם ובמקביל אינפריס מנהלת מגעים עם יצרניות רכב בעולם ומקווה לקיים תכניות פיילוט לישום המערכת במכוניות היורדות מפס הייצור. החברה “שואפת להשיג השקה של מוצריה כרכיב ציוד מקורי בתוך 18 חודשים,” נמסר בהודעה לעיתונות. בלוחות הזמנים של תעשיית הרכב זו משימה כמעט בלתי אפשרית. המערכת תומכת היום בשפות עברית, אנגלית, גרמנית, רוסית, יפנית ושפות נוספות.

המטרה העיקרית של המערכת היא מניעת הסחת הדעת של נהגים בעת נהיגה והחברה מקווה להגיע לחדירה של 5%-10% מכלל המכוניות החדשות בתוך חמש שנים.

המערכת של אינפריס מבוססת טכנולגיה ה”ממפה את היד האנושית ועוקבת אחר האצבעות באמצעות אלגוריתמים המשייכים פונקציה נפרדת לכל אצבע ותנועותיה, ופותחת את האפשרות למתן פקודות להפעלת הקונסולה ללא צורך להביט בה. הנהג מניח 3 אצבעות על המערכת, והתוכנה מתכיילת אוטומטית למיקום האצבעות. לאחר מכן, הנהג מסיר שתי אצבעות, וסביב האצבע הנותרת מופיע תפריט צף חדש בצורת שושנה בעלת 4  אפשרויות בחירה, במקביל להשמעת הסבר קולי. כל מה שנותר לנהג לעשות כעת הוא להחליק את האצבע לאחד מארבעה כיוונים על מנת לבחור פעולה. רעשי רקע, מוזיקה ושיחות של אנשים אינם מפריעים לפקודות ולפעולות של המערכת.”

לדברי החברה הטכנולוגיה שלה מהירה פי 10 מאשר פקודות קוליות בדור המערכות הנוכחי המותקן בכלי רכב וכתוצאה מכך נמנעת הסחת דעת קוגניטיבית. את ממשק המערכת ניתן להתאים לכל נהג הנוהג בכלי רכב מסוים כאשר העדפות המשתמש נשמרות בסמארטפון שלו ונמחקות מהמערכת עם ניתוק הסמארטפון ממנה.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*