אינפיניטי תשיק בפאריס מנוע חדש, עם יחס דחיסה משתנה

דיאגרמה של פעילות המנוע החדש: יחס דחיסה גבה (משמאל) ויחס דחיסה נמוך (אינפיניטי)
דיאגרמה של פעילות המנוע החדש: יחס דחיסה גבה (משמאל) ויחס דחיסה נמוך (אינפיניטי)

אוטוניוז, 17.08.2016 – אינפיניטי, מותג היוקרה של ניסאן, יציג בתערוכת פאריס הקרובה (1-14 באוקטובר) טכנולוגיה חדשה במנוע בעירה פנימית, יחס דחיסה משתנה (variable compression ratio). זו תהיה פעם ראשונה בהיסטוריה בת יותר מ-130 השנה של מנוע הבעירה הפנימית שטכנולוגיה כזו תוצג, נטען בהודעה לעיתונות.

יחס הדחיסה הוא נתון המייצג את ההפרש בין הנפח הגדול ביותר של הצילינדר, כאשר הבוכנה נמצאת בנקודה הנמוכה ביותר שלה, לנפח הקטן ביותר, כאשר הבוכנה מגיעה לנקודה הגבוהה ביותר בצילינדר והתערובת דחוסה בתא הבעירה. יחס דחיסה גבוה יותר מאפשר ביצועים גבוהים יותר של המנוע ונצילות גבוהה יותר של הדלק מאחר שהשריפה מבוצעת בטמפרטורה גבוהה יותר וצורכת פחות דלק. אולם החסרון של יחס דחיסה גבוה נעוץ בנקישות המנוע המאפיינות אותו. יחס דחיסה גבוה אינו מתאים למנועים מוגדשים, כאשר כיום מרבית המנועים המודרניים מגיעים עם מגדשי טורבו.

איניפיניטי פיתחה מנוע ארבע צילינדרים 2.0 ל' טורבו שכינויו VC-T והוא מסוגל לפעול בין יחס דחיסה נמוך של 8:1 ליחס דחיסה גבוה של 14:1. השינוי ביחס הדחיסה מתבצע באמצעות מערכת מכאנית, המבוקרת ע"י מערכת בקרת המנוע, והמקצרת את מהלך הבוכנה או מאריכה אותו בהתאם לצורך ובכך משנה למעשה את נפח הבוכנה ועימו את יחס הדחיסה.

המערכת מורידה את יחס הדחיסה כאשר מגדש הטורבו נמצא בפעולה והוא גורם לדחיסה של התערובת לרמה גבוהה (במנועי טורבו בדרך כלל יחס הדחיסה הוא נמוך יחסית) בעוד כאשר הטורבו אינו פועל המערכת מאריכה את תנועת השסתומים ומגדילה את יחס הדחיסה ובכך מאפשרת נצילות טובה יותר של הדלק.

מהנדסים בניסאן סבורים שהטכנולוגיה החדשה תוכל לאפשר למנועי בנזין להחליף לפחות חלקית מנועי דיזל מתקדמים. "אנחנו סבורים שהמנוע החדש הזה שלנו הוא מנוע הבנזין האולטימטיבי שיכול לאורך זמן להחליף את מנוע הדיזל של היום," צוטט ע"י רויטרס כאומר קיני טאנומה, מהנדס בכיר המוביל את הפיתוח באינפיניטי.

"כולם עובדים על יחס דחיסה משתנה וטכנולוגיות נוספות לשפר באופן משמעותי את צריכת הדלק של מנועי בעירה פנימית," אמר ג'יימס צ'או מנהל ראשי של IHS באסיה פאסיפיק. "הגדלת יעילות הדלק במנועי בעירה פנימית היא קריטית ליצרניות הרכב. לא כל הצרכנים יקבלו את הפתרון של מכונית חשמלית. אבל נותרו עדיין אתגרים משמעותיים כמו גידול במורכבות ועלות כמו גם פוטנציאל לבעיות של וויברציות."

לבד ממגדש טורבו המנוע גם מצויד במערכת תזמון שסתומים משתנה המאפשרת נשימה יעילה יותר והופכת אותו למתאים גם לשימוש במערכות הייבריד.

מנוע ה-CV-T החדש יחליף את מנוע ה-V6 3.5 ל' של ניסאן וצריכת הדלק שלו טובה ב-27% מזה של המנוע שאותו הוא יחליף, דיווחה רויטרס.

ניסאן שוקלת להשתמש במנוע החדש כחלק מיחידה למערכת הייבריד.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!