אילון מאסק צופה השקת מודל Y ב-2019, יהיה פופולארי יותר ממודל 3

  • טסלה תקים מפעל חדש לייצור מודל Y, קרוסאובר קטן.
  • הדגם לא יתבסס על הפלטפורמה של מודל 3 והשקעות ההון בו יהיו חצי מהשקעות ההון במודל 3.
  • מאסק לוקח אחריות על המורכבות המוגזמת של מודל X בשלבי הייצור הראשונים.
צללית טסלה מודל Y שהוצגה באסיפת בעלי המניות (טסלה)
צללית טסלה מודל Y שהוצגה באסיפת בעלי המניות (טסלה)

אוטוניוז, 08.06.2017 – טסלה תתחיל לייצר בחודש הבא את מודל 3, הדגם העממי והקריטי לעתיד החברה, כך התחייב אילון מאסק, הבוס של החברה, באסיפת בעלי המניות השנתית שנערכה השבוע בקליפורניה. אולם אילון מאסק חושב כבר על מודל Y, דגם קרוסאובר עממי, שאם היה מושק מחר היה הופך לדגם הרבה יותר נחשק ממודל 3. את זה גם מאסק, החוזה שלמודל Y יהיה ביקוש גדול יותר מאשר למודל 3, יודע.

במהלך האסיפה התייחס מאסק למודל Y ואמר שהדגם לא ייוצר על הפלטפורמה של מודל 3, כאחת מהמסקנות מפיתוחו של מודל X, דגם ה-SUV, החולק את הפלטפורמה עם מודל S. “אני חושב שלמעשה עשינו טעות בניסיון לפתח את מודל X מפלטפורמת מודל S,” אמר מאסק. “היה טוב יותר לתכנן SUV כמו שצריך לתכנן SUV. לתכנן סדאן כמו שצריך לתכנן סדאן. אחרת אתה רק מנסה לדחוף משהו שאינו הגיוני. יש גם, מה שאני חושב, מספר שיפורים בתהליך הייצור שיכולים להיעשות ומאפשרים לנו לבנות מכונית באופן שבו מכונית מעולם לא נבנתה.”

מאסק אמר שהשקעות ההון במודלY  יהיו כמחצית מאשר במודל 3. “אני חושב שזה עניין גדול ומאיץ את מוכנותה למרות הטכנולוגיות החדשות. אז אנחנו שואפים להגיע לכבישים בערך ב-2019. וככל הנראה הביקוש למודל Y יעלה על הביקוש למודל 3.”

לוקח אחריות על פיתוח מודל 3

מאסק התייחס באריכות יחסית לבעייתיות של מודל X. “מודל X הוא קוּל באופן בלתי רגיל, אני חושב שזה באמת מוצר מדהים, אבל יש בו הרבה דברים מגניבים שהיו צריכים להגיע בגרסה 2, גרסה 3, זו היתה הדרך ההגיונית לעשות את זה. היינו בטוחים מדי ויצרנו משהו גדול, שכנראה לעולם לא ייעשה שוב. ואולי לא צריך להיעשות. אבל זאת מכונית מדהימה. וככל שאנו ממשיכים לזקק את התוכנה של דגם X, זה רק הולך להשתפר עוד ועוד.”

כדי לייצר את מודל Y טסלה תצטרך להקים מפעל חדש, מאחר שהמפעל הנוכחי בפרמונט, קליפורניה “נפרם בתפרים,” הסביר מאסק. המצברים, מערכות ההנעה והיחידות החשמליות של דגם Y ,ייוצרו בגיגהפקטורי בנוואדה.

מאסק אמר שהוא שואף לפשט את שרשרת האספקה של מודל Y כדי להפחית את הסכנות של פגיעה בתהליכי הייצור כתוצאה מכח עליון (force majeur).

“אתה מסתכל על שרשרת האספקה שלנו ואומר ‘וואו’, שרשרת האספקה שלנו מכסה את כדור הארץ,” אמר מאסק. “אז מה הסיכויים כי יהיו כמה חלקים של אירועים איפשהו על פני כדור הארץ [שיפגעו בך], גבוה למדי. אז אחד הדברים שאני רוצה לעשות עם דגם Y הוא לפשט את שרשרת האספקה, כך שאנחנו לא יורשים סיכון כח עליון מכדור הארץ. כי כדור הארץ הוא גדול והוא משהו – אם משהו רע קורה על פני כדור הארץ בכל נקודת זמן נתונה. אז הפסקתי לקחת סיכון כח עליון בכל כדור הארץ. אפשר לסייע – אפשר לפתור את זה על ידי אגירת רכיבים. אבל מראש לא מייצרים את הרכיבים, אתה גם לא יכול לאגור אותם.”

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!