אטלס, השם החדש לקרוסאובר האמריקני של פולקסווגן

פולקסווגן Crossblue קונספט. בגירסה המסחרית ייקרא אטלס (פולקסווגן)
פולקסווגן Crossblue קונספט. בגירסה המסחרית ייקרא אטלס (פולקסווגן)
  • אחרי הדיזלגייט פולקסווגן תנסה לפתוח פרק חדש בפעילותה בארה”ב עם קרוסאובר חדש ושם חדש, אטלס.
  • הקרוסאובר מבוסס על הקונספט Crossblue שהוצג בדטרויט 2013.
  • יבוסס על פלטפורמה ה-MQB שתיוצר לראשונה בארה”ב.

אוטוניוז, 07.10.2016 – פולקסווגן עתידה להתחיל לייצר בסוף 2017 בצ’טנוגה, טנסי, קרוסאובר חדש לשוק האמריקני ולפי האתר הגרמני אוטומוביל ווכה שמו יהיה אטלס (Atlas). פולקסווגן עתידה להציג את האטלס למדיה בסוף החודש.

עם השם אטלס, שלפי הערכות הוא הרבה יותר נוח לצרכנים אמריקנים מהטוארג והטיגואן, שני הקרוסאוברים/SUV שפולקסווגן משווקת בארה”ב, חורגת פולקסווגן משגרת השמות המתחילים ב-T לסגמנט זה ועימו היא מקווה גם לעשות התחלה חדשה בארה”ב, בעקבות שערוריית הדיזל שתעלה לה עשרות מיליארדים ושסופה עדיין אינו ידוע.

האטלס תוכנן במיוחד לשוק האמריקני ועוד לפני פרשת הדיזלגייט הוא היה חלק מהתוכנית המקיפה של הקבוצה להגיע למכירות של 800,000 כלי רכב לשנה בארה”ב. הדגם הוצג לראשונה כקונספט Crossblue, שהוצג לפני כמעט ארבע שנים בתערוכת הרכב של דטרויט 2013 ושלושה חודשים אחר כך כ-Crossblue Coupe קונספט בתערוכת המכונית של שנחאי 2013. בדטרויט הוצג הקונספט עם הנעת פלאג-אין הייבריד דיזל, הנעה כפולה באמצעות שני מנועים חשמליים, מלפנים עם 54 כ”ס ומאחור בהספק 114 כ”ס והספק כולל של 305 כ”ס. לדגם הקונספט תוכננו שישה מושבים נפרדים האחד מהשני ומרווח פנים ניכר. בגירסת הייצור הסדרתי תהיה אופציה להוספת מושב שלישי בשורה האמצעית ולשווק גירסת שבעה מושבים. בשנחאי 2013 הוצגה גירסת הפלאג-אין הייבריד עם מנוע טורבו בנזין עם שני מגדשי טורבו וגם הפעם עם שני מנועים חשמליים, האחד מלפנים והשני מאחור. הספק המערכת כולה עמד על 410 כ”ס.

בשני דגמי הקונספט ה-Crossblue התבסס על פלטפורמת ה-MQB של קבוצת פולקסווגן, עליה מיוצרים דגמים בסגמנטים C ו-D שלהם מנועים המותקנים לרוחב השאסי.

פלטפורמת ה-MQB תשמש גם את דגם האטלס. זו תהיה הפעם הראשונה שפלטפורמה זו תיוצר בארה”ב. פולקסווגן הודיעה כבר בשנה שעברה, מיד אחרי חשיפת שערוריית הדיזלגייט, על השקעה של 900 מ’ ד’ במפעל בצ’טנוגה בהרחבת המפעל ב-50,000 מ”ר כדי להכינו לייצור הקרוסאובר החדש. בנוסף לכך פולקסווגן תוסיף 2,000 מקומות עבודה באתר.

הינריך ובקן, ה-CEO של פולקסווגן אמריקה הבטיח ביולי השנה שאת השם של הדגם החדש “יהיה הרבה יותר קל לבטא. שם בסגנון אמריקני. לפני שנתיים או שלוש זה לא היה אפשרי שהאזור יחליט על השם. זה כבר סימן מוקדם שוולפסבורג מוכנה להתיר את הרסן.”

פולקסווגן לא מסרה תגובה על הידיעה.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!