אובר השעתה ניסויי מכונית אוטונומית בעקבות תאונה והבעיות מצטברות

  • אובר השעתה את ניסויי ציי המכוניות האוטונומית בפנסילבניה ובאריזונה בעקבות תאונה.
  • התאונה התרחשה אחרי שורה תקלות והתפטרויות בחברה.
  • טראוויס קלאניק, ה-CEO מודה בקשיי מנהיגות ויחפש סיוע.
טראביס קלאניק, הבוס של אובר. נאלץ לפרוש מהפורום המייעץ לטרמאפ (צילום מסך)
טראביס קלאניק, הבוס של אובר. יזדקק לשיעורים במנהיגות (צילום מסך)

אוטוניוז, 26.03.2017 – אובר השעתה את ניסויי ציי המכוניות האוטונומיות באריזונה ובפיטסבורג, פנסילבניה, בעקבות תאונה בה היתה מעורבת וולבו XC90 אוטונומית. ה-XC90 התנגשה בפורד אקספלורר והתהפכה על צידה. בתאונה לא היו נפגעים. הפסקת הניסויים תמשך לכל הפחות עד אשר תושלם חקירת האירוע ויוסקו ממנו מסקנות.

לפי הידוע עד כה, ל-CX90, שהיתה במוד של נהיגה אוטונומית, היתה זכות קדימה וההתנגשות היתה תוצאה של טעות של הנהג, הגורם האנושי, במכונית השניה. אולם, בעולם האוטונומי, מכונית אוטונומית הנמצאת בסכנת התנגשות, אמורה לחוש זאת ולבצע תמרון שימנע את התאונה, מה שהמכונית לא עשתה. במכונית של אובר היו שני מהנדסים, שפיקחו על נסיעתה ולא היו נוסעים במושב האחורי.

התאונה פגעה באובר בתקופה לא טובה, כאשר היא נמצאת תחת מתקפה מכיוונים שונים, החל מטענות לתרבות של הטרדות מיניות בחברה, העסקה פוגענית של נהגים, תביעה בגין גניבת סודות מסחריים ועד להתפטרות מהירה של נשיא החברה, ג’ף ג’ונס.

ג’ונס, מומחה במכירות, נשכר כדי לשפר את התדמית של החברה והוא התפטר פחות משבעה חודשים מאז נכנס לתפקיד מבלי שנמסרה סיבה להתפטרות.

טראוויס קלאניק, הבוס של אובר, נקלע אף הוא לאחת השערוריות כאשר נתפס בווידיאו נוזף בנהג של אובר שהתלונן על קיצוץ בתשלומים. הנהג, פאוזי קאמל, שצילם את השיחה שנמשכה מספר דקות, נהג בלימוזינה בשירות מיוחד של אובר שעבורו גובה אובר מחירים גבוהים במיוחד והנהגים נדרשים להצטייד במכוניות חדשות של מותגי פרימיום. אולם אובר מציבה תחרות גם לשירות זה ומקצצת בתנאי הנהגים. קאמל אמר לקלאניק שבגללו הוא הפסיד כבר אלפי דולרים. קלאניק סיים את השיחה כשאמר לקאמל שעליו לקחת אחריות על מעשיו, ועזב את המכונית בחטף.

“זה ברור שהווידיאו הזה הוא השתקפות שלי,” אמר קלאניק אחרי שהווידיאו הופץ ע”י בלומברג, “והביקורת שקיבלנו היא תזכורת חדה שאני חייב להשתנות מהיסוד כמנהיג ולגדול. זו הפעם הראשונה שאני מוכן להודות שאני זקוק לסיוע במנהיגות ואני מתכוון להשיג את זה.”

בינואר השנה נקנסה אובר 20 מ’ ד’ ע”י רשות המסחר הפדרלית, אחרי שהבטיחה לנהגים אותם גייסה הבטחות שווא.

בין הצרות של קלאניק גם תביעה של Waymo, יוזמת הרכב האוטונומי של אלפאבית, בגין גניבת סודות מסחריים.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!