אחרי שהחלה לשווק V2V קדילאק השלימה ניסוי מוצלח ב-V2I

  • קדילאק, מותג היוקרה של ג’י.אמ כבר מצייד את אחד מדגמיו במערכת V2V.
  • המערכת משווקת בשלב זה בארה”ב ובקנדה בלבד.
  • לאחרונה הושלם בהצלחה ניסוי עם מערכת V2I.
התראה מרמזור אדום במערכת V2V במכונית קדילאק (ג'י.אמ)
התראה מרמזור אדום במערכת V2V במכונית קדילאק (ג’י.אמ)

אוטוניוז, 06.06.2017 – קדילאק, מותג היוקרה של קבוצת ג’נרל מוטורס, הוא ככל הנראה המותג הראשון שהשיק מערכת תקשורת V2V (כלי רכב לכלי רכב) בכלי רכב סדרתיים. השבוע הודיעה החברה, על הצלחת ניוסי V2I (תקשורת כלי רכב לתשתית) בניסוי שנערך במכונית קדילאק CTS במישיגן. כלי רכב שהשתתפו בניסוי קלטו בזמן אמת שידורים מהתשתית. הניסוי בוצע בשיתוף סוכנויות הכבישים במישיגן.

מערכת ה-V2I מקשרת את כלי הרכב לתשתיות הסובבות אותו, ומאפשרת לרכב להזהיר את הנהג בנושאי בטיחות, ניידות או תנאי הסביבה.

משגרי אותות שמוקמו בצמתים הסמוכים לקמפוס הטכני של ג’י.אמ בווארן, שיגרו בהצלחה נתונים בזמן אמת באמצעות פרוטוקול DSRC אל כלי הרכב, אשר התריעו בפני הנהגים על אפשרות למעבר באור אדום ברמזור במהירות שבה נסע כלי הרכב. התראה זו מסייעת, לדברי ג’י.אמ, להימנע מהחלטה מסוכנת, האם לבלום באופן פתאומי או להאיץ דרך צומת סואן.

פרוטוקול DSRC הוא אנונימי, אינו מעביר פרטים מזהים אודות הנהג וכלי הרכב. לכן הוא גם אינו מסוגל ללכוד עברייני תנועה.

המערכת מאובטחת באמצעי סייבר סיקיוריטי בדומה לאלה שנעשה בהם שימוש במערכת V2V שנפרשה כבר במכוניות קדילאק.

פתרון ה-V2V של קדילאק משתמש ב-GPS למיקום ול-DSRC לתקשורת. המערכת מסוגלת לטפל ב-1,000 הודעות בשנייה מכלי רכב עד למרחק של כ-300 מ’. כלי רכב המצוידים ב-V2V יוצרים רשת אלחוטית אד הוק המאפשרת העברת מידע ללא הסתמכות על קווי ראייה, תנאי מזג אוויר טובים או כיסוי סלולרי.

מערכת V2V משווקת היום כרכיב סטנדרטי בקדילאק CTS סדאן שנת דגם 2017 בארה”ב ובקנדה.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!