אחרי השקעה 420 מ’ ש’ מגדל דלק מוטורס יקבל טופס אכלוס בשבועות הקרובים

  • ויתניה, יזמית הפרויקט ושותפה עם דלק מוטורס, מדווחת על התקרבות מועד פתיחת המתחם.
  • בשלב א’ של הפרויקט הושקעו 420 מ’ ש’ ויהיו בו 8,000 מ”ר אולמות תצוגה למותגי דלק מוטורס.
  • הפרויקט נהנה מהלוואה נוחה בסך 210 מ’ ש’ שככל הנראה נפרסה לתקופה ארוכה.
מבנה מיני וב.מ.וו במגדל דלק מוטורס בדרך לסיום העבודות (אוטוניוז)

אוטוניוז, 30.08.2017 – חברת ויתניה, השותפה של דלק מוטורס להקמת אולמות התצוגה החדשים דלק מוטורס, צופה לקבל טופס אכלוס לאולמות התצוגה בשבועות הקרובים, כך מסרה החברה במצגת לשוק ההון. בנוסף לכך החברה צופה קבלת היתר בניה להקמת מגדל משרדים באתר בהיקף של 40,000 מ”ר בשבועות הקרובים ותב”ע לאישור זכויות בניה נוספות צפוי להיות מאושר עד סוף השנה. היקף ההשקעה בשני המגדלים שיאכלסו את אולמות התצוגה של דלק מוטורס, הוא 420 מ’ ש’, כולל רכישת הקרקע בסכום של 140 מ’ ש’.

פתיחת אולמות התצוגה של דלק מוטורס נדחתה מסוף יוני וכעת קיים צפוי שהאולמות יפתחו ברבעון האחרון של השנה. שלב א’ של הפרויקט, שיסתיים עם פתיחת אולמות התצוגה, משתרע על 8,000 מ”ר שישמשו כאולמות תצוגה למותגים ב.מ.וו ומיני, מאזדה ופורד. לשני מותגי היוקרה של קבוצת ב.מ.וו  יוקצו 4,000 מ”ר במבנה אחד ולשני המותגים העממיים יוקצו 4,000 מ”ר במבנה שני. במסגרת שלב א’ נבנו גם כ-30,000 מ”ר מרתפים.

ויתניה שותפה בפרוייקט עם ד.מ.ר, חברה בת של דלק רכב, כאשר לכל אחד מהשותפים 50% מהפרויקט. שווי חלקה של ויתניה בפרוייקט בסוף יוני 2017 עמד על 188.9 מ’ ש’ ושווי הפרוייקט כולו לפי המצגת עמד על 459 מ’ ש’.

שלב ב’ של הפרויקט, בניית 40,000 מ”ר במגדל בן 32 קומות צפוי להסתיים ב-2020. לאחרונה דווח בגלובס שמשרד עורכי הדין גורניצקי מנהל מגעים לרכישת 8,000 מ”ר משרדים במקום תמורת כ-84 מ’ ש’. זהו מחיר של כ-10,500 ש’/מ”ר, נמוך מעט מהערכת שמאי בסוף 2016, שעמדה על 11,000 ש’/מ”ר. שלב ג’, שעדיין מותנה באישור תב”ע ויקיף בניה של 100,000 מ”ר מוערך היום ב-41.3 מ’ ש’ לויתניה. בשנה שעברה רשמה ויתניה רווח בגין השבחת מקרקעין בפרויקט בהיקף של כ-40 מ’ ש’ בעקבות התקדמות אישור תב”ע לשלב ג’ של הפרויקט. בחצי הראשון של 2017 דיווחה החברה על ירידת ערך הפרויקט ב-1.7 מ’ ש’.

בניית מגדל דלק מוטורס החלה באפריל 2010. עלות הקמת שלב א’ של הפרויקט היא 420 מ’ ש’, כולל עלות רכישת הקרקע שהסתכמה ב-140 מ’ ש’. העלות המצטברת עד סוף 2016 עמדה על 296.4 מ’ ש’. בסוף 2014 החברה צפתה ששלב א’ יסתיים בסוף 2016 ושנה אחר כך דחתה את התחזית לאמצע 2017.

שלושה השלבים של ביצוע פרויקט דלק מוטורס (מצגת ויתניה לשוק ההון)

לצורך הקמת הפרויקט לויתניה ולשותפתה, ד.מ.ר, הלוואה באיכות גבוהה, כלומר בריבית נמוכה בסך 210 מ’ ש’. להלוואה שלוש רמות ריבית, כל אחת על 70 מ’ ש’, שהנמוכה שבהן היא פריים מינוס 0.2% והגבוהה שבהן היא פריים פלוס 2.65%. השכבה האמצעית היא בפריים פלוס 0.55%. במידה של אי ניצול מלא של ההלוואה תשלם החברה עמלת אי ניצול בשיעור שנתי 0.5%. אלא שהלוואה כזאת לא רק שלא מנצלים עד תומה, אלא גם פועלים להארכת מועד הפרעון שעמד על יוני 2017. החברה דיווחה שקיימת הסכמה עם הבנק המלווה על הארכת מועד הפרעון תוך פריסת ההלוואה לזמן ארוך.

ויתניה, שעל בעלי מניותיה העיקריים נמנים פליינג קרגו (17.25%), הראל (17.25%), אחים חממה (10.7%), גיתם מערכות (12.5%) והאחים פרופר (12.5%) סיימה את שישה החודשים הראשונים של 2017 ברווח נקי 2.4 מ’ ש’ (36.7%-). אהוד סמסונוב מכהן כיו”ר דירקטוריון פעיל ועפר זיו הוא מנכ”ל החברה.

 

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!