- קבוצת פולקסווגן חזרה להרוויח ב-2016 עם רווח תפעולי של 7.1 מיליארד יורו אחרי הפרשות חד פעמיות.
- המיזמים המשותפים בסין הרוויחו 5 מיליארד יורו.
- אודי ופורשה ממשיכים להיות מרכזי הרווח העיקריים.

אוטוניוז, 15.03.2017 – קבוצת פולקסווגן שוב על המסלול הנכון, כך טען אתמול (ג’) במסיבת העיתונאים השנתית של הקבוצה מתיאס מולר, יו”ר הנהלת הקבוצה. בשיחה עם עיתונאים לא שלל מולר את האפשרות שפולקסווגן תנהל שיחות למיזוג עם קבוצת פיאט-קרייזלר (FCA).
“השנה האחרונה היתה מאתגרת ועדיין מוצלחת מאד עבורנו,” אמר מולר. “ב-2016 קבענו את הנתיב לשינוי הגדול ביותר בהיסטוריה של החברה – ובו בזמן היו לנו ביצועים טובים יותר ממה שרבים חשבו בעסקים התפעוליים.”
קבוצת פולקסווגן סיימה את 2016 כקבוצת הרכב הגדולה בעולם עם מכירות של 10.3 מ’ כלי רכב. הכנסות הקבוצה הסתכמו ב-217.3 מיליארד יורו,כ-4 מיליארד יורו ממה שהקבוצה צפתה. הרווח התפעולי לפני הפרשות מיוחדות הסתכם ב-14.6 מיליארד יורו והמרווח צמח ל-6.7%. הפרשות מיוחדות בסך של 7.5 מיליארד יורו נרשמו לחובת התוצאות התפעוליות של הקבוצה, 6.4 מיליארד יורו מהן נרשמו בגין הדיזלגייט והן נוספו על הפרשות של 16.2 מיליארד יורו בגין הדיזלגייט ב-2015.
המיזמים המשותפים של הקבוצה בסין סיימו את 2016 ברווח תפעולי של 5 מיליארד יורו, ירידה של 200 מיליון יורו בהשוואה ל-2015. רווחים אלה אינם משתקפים ברווח התפעולי של הקבוצה, אלא רק בתוצאותיה המאוחדות.
פולקסווגן חזרה להרוויח
מכירות מותג פולקסווגן נסוגו ב-0.6% ל-105.7 מיליארד יורו והרווח התפעולי הסתכם ב-1.9 מיליארד יורו לעומת הפסד של 2.1 מיליארד יורו ב-2016.
מכירות אודי גדלו ב-0.9 מיליארד יורו ל-59.3 מיליארד יורו והרווח התפעולי הסתכם ב-4.8 מיליארד יורו (5.8%-) וההחזר עמד על 8.8%. הביצועים של פורשה היו טובים יותר, עם הכנסות של 22.3 מיליארד יורו (3.7%+) ורווח תפעולי של 3.9 מיליארד יורו (13.9%+) המייצג החזר של 17.4% גידול של 1.6 נק’ האחוז.
פולקסווגן צופה שב-2017 ביצועי הקבוצה יהיו טובים במעט מאלה של 2016, ההכנסות צפויות לגדול ב-4% והחזר על פעולות שינוע בין 6% ל-7%.
במהלך מסיבת העתונאים אמר מולר, יו”ר ההנהלה שהעדיפות העליונה בקבוצה ממשיך להיות הטיפול בפרשת הדיזל. כיום מתוקנים 200,000 כלי רכב בשבוע בכל העולם ועד כה הותאמו ארבעה מיליון כלי רכב. המטרה היא להשלים את התיקונים עד הסתיו השנה.
אפשר גם בלי מרקיונה
בהתייחסו לאפשרות מו”מ עם FCA אמר מולר לעיתונאים ש”יהיה מאד מועיל אם מר מרקיונה יתקשר את שיקוליו גם אלי ולא רק אליכם,” דיווח האוטומוטיב ניוז, אבל סרב להגיד האם עיסקת פיג’ו סיטרואן-אופל מגבירה את הצורך בקונסולידציה בתעשיית הרכב האירופית. “אני בטוח מאד בקשר לעתיד של פולקסווגן עם או ללא מרקיונה,” אמר מולר.
מולר קיבל בשנה שעברה שכר ובונוסים בסך של 7.8 מ’ יורו גידול חד לעומת 2015 עבורה הוא קיבל 4.2 מ’ יורו, אולם מילא את תפקיד יו”ר ההנהלה רק תקופה קצרה.
לעומת זאת התגמול של הרברט דיס, הבוס של פולקסווגן פרטיות הסתכם ב-3.93 מ’ יורו, ירידה חדה מ-7.13 מ’ יורו ב-2015. בחודש שעבר קבע פולקסווגן שהתשלום המרבי ליו”ר ההנהלה יעמוד על 10 מ’ יורו ולבכירים אחרים בקבוצה 5.5 מ’ יורו. מרטין וינטרקורן, הבוס הקודם של הקבוצה קיבל בשנתו המלאה האחרונה בקבוצה, 2014, תגמולים בסך 16 מ’ יורו.
תגובה