אורחת לרגע בישראל, משאית מרצדס אקוניק NGT

מרצדס אקוניק NGT בסיבוב הדגמה (תומר פדר)
מרצדס אקוניק NGT בסיבוב הדגמה (תומר פדר)

אוטוניוז, 18.08.2016 – כותרת ההודעה לעיתונות שפרסמה כמוביל סיפרה את כל מה שצריך לדעת על עתידה, לפחות לטווח הקצר, של תחבורת הגז הטבעי בישראל. “אורחת בישראל: Econic NGT” נכתב בכותרת. ואכן משאיות ומכוניות גז טבעי הן עדיין רק אורחות במדינה עתירת משאבי הגז הטבעי ורחוקות עדיין לפחות מספר שנים מהשוק המקומי.

האקוניק NGT מנצלת גז טבעי בתצורת CNG. היא הובאה לסיור היכרות ישראלי בתצורת משאית אשפה המיועדת לעבודות עירוניות ולשדות תעופה. ההנעה על גז טבעי הופכת אותה למתאימה יותר לפעילות באזור עירוני צפוף אם כי ספק אם באופן משמעותי. אמנם יש ירידה של עשרות אחוזים בפליטות דו תחמוצת הפחמן, אולם שימוש בגז טבעי אינו מפחית באופן משמעותי את פליטת החלקיקים הייחודיים למנועי דיזל ובכך הם אינם משפרים באופן ניכר את איכות האויר בעיר.

פתחי תדלוק CNG (תומר פדר)
פתחי תדלוק CNG (תומר פדר)

האקוניק שהגיע לסיבוב הדגמות במדינה מצויד במנוע 7.7 ל’ מדגם M936G שהספקו 302 כ”ס והוא מצויד בתיבת הילוכים אוטומטית 6-מהירויות מתוצרת אליסון. בגרמניה המשאית תיוצר בשתי גרסאות, 2 צירים במשקל כולל עד 18 טון והנעה 4X2 ו-3 צירים במשקל כולל עד 26 ובתצורת צירים 6X2/4 ENA.

בשלוש השנים האחרונות הצטיידה עיריית ברלין ב-150 משאיות מדגם זה לפינוי אשפה במטרה להקטין את פליטת המזהמים באזורים מאוכלסים ולהקטין את רעש המנועים בעת פינוי אשפה בשעות הבוקר המוקדמות.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!