אוטוטוקס הרחיבה סבב גיוס הון ל-40 מיליון דולר, טויוטה משתתפת

  • Mirai קרן ההשקעות של טויוטה משתתפת בגיוס ההון של אוטוטוקס.
  • ציוד של אוטוטוקס יימצא במכוניות טויוטה החל מ-2019.
  • גיוס הכסף ישמש בין השאר להכנות לקראת תחילתו של ייצור המוני.

אוטוניוז, 26.06.2015 – אוטוטוקס, המפתחת מוצרי V2V ו-V2X לתעשיית הרכב, הודיעה על הרחבת סבב גיוס הכספים שבוצע לפני שלושה חודשים. בסבב גויסו 30 מ’ ד’ שכעת גדלו ל-40 מ’ ד’, עם הצטרפות שתי חברות יפניות: Mirai Creation Investement Fund זרוע ההשקעות של קבוצת טויוטה, יצרנית הרכב השניה בגודלה בעולם, ו-Sumitomo Mitusi Banking.

בספטמבר 2016 הודיעה אוטוטוקס כי דנסו, ענקית הטיר 1 היפנית, תשלב רכיבים של אוטוטוקס בפלטפורמת ה-V2X אותה היא מספקת ליצרניות רכב. טויוטה, שדנסו היא ספקית עיקרית שלה, עתידה לשלב מערכות אלה בכלי רכב החל ב-2019.

Mirai Investment הוקמה בנובמבר 2015 כשיתוף פעולה בין טויוטה למיטסוי באנקינג קורפוריישן. את הקרן מנהלת Sparx Group. הקרן משקיעה בטכנולוגיות בעלות פוטנציאל להאצת פעילות בתחומי הייטק ותחבורה ירוקה. תחומי הליבה שהוגדרו לקרן היו אינטליגנציה מלאכותית, רובוטיקה וטכנולוגיות המסייעות להשיג חברה מבוססת מימן.

עד כה השקיעה ספארקס בכ-30 חברות בארה”ב, בריטניה, יפן וישראל סכום של כ-330 מ’ .

“עבור כלי רכב אוטונומיים, הטכנולוגיה המתקדמת של החברה, שתיפרס באופן המוני החל מ-2019, משלימה את המידע המגיע מחיישנים אחרים, במיוחד בתסריטים בהם אין קו ראייה, מזג אוויר קשה או תנאי תאורה גרועים,” ספארקס בהודעה לעיתונות אודות ההשקעה. “זה משפר באופן משמעותי את הבטיחות על הכביש, מתאם בין כלי הרכב, מכוניות אוטונומיות, רוכבי אופנועים והולכי רגל. השבבים עולים על דרישות החובה של משרד התחבורה האמריקני ממערכות V2V.

“ההשקעה של Mirai Creation Investment Fund, זרוע ההשקעות של טויוטה, משקפת הצבעת אמון של ממש כלפי שוק ה-V2V מבוסס ה-DSRC וכלפי אוטוטוקס”, אמר בהודעה לעיתונות חגי זיס, מנכ”ל אוטוטוקס. “העובדה שקיבלנו השקעה מוגדלת ממשקיעים כה מכובדים, שמהווים מובילים עולמיים בענף הרכב, מעניקה ערך מוסף נהדר לאוטוטוקס.

“סבב גיוס ההון יאפשר לאוטוטוקס להכין ולהרחיב את הפעילות שלה לקראת תחילת הייצור ההמוני וכן להמשיך לפתח פתרונות תקשורת עבור מכוניות מקושרות ומכוניות אוטונומיות. כתוצאה מכך, אוטוטוקס תמשיך להימצא צעד או שניים לפני המתחרים, כפי שהיה מאז שהחברה נוסדה.”

קדילאק היה השנה מותג הרכב הראשון המשיק מערכת V2V באופן המוני. אולם מערכות זו כדי שתהיה יעילה דורשת פריסה בכמה שיותר כלי רכב בסביבה בנוסף על תשתית המסייעת בתקשורת.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!