אודי תייצר את ה-A8 החדש עם מערכת הנעה 48 וולט

  • כל גרסאות ה-A8 החדש, במנועי דיזל ובנזין, יצוידו במערכת 48 וולט.
  • חסכון צפוי של 0.7 ל’ דלק ל-100 ק”מ.
  • מרצדס-בנץ ורנו ישיקו אף הם דגמי 48 וולט השנה.

אוטוניוז, 02.06.2017 – אודי תשווק את דגם הדגל של החברה, אודי A8 בגירסת 48 וולט (48V) הידועה גם כ-Mild Hybrid ובקיצור MHIV. הדגם יצויד במצבר ליתיום-יון 48 וולט ואלטרנטור/סטרטר שייצר את החשמל לטעינת המצבר. בנוסף הגירסה תצויד במנוע חשמלי שיתמוך בפעולת מנוע הבעירה הפנימית. לפי האוטומוטיב ניוז יורופ, שדיווח על כך, כל גרסאות ה-A8 יצוידו במערכת הנעה 48 וולט.

האנרגיה המושבת תהיה מסוגלת לספק עוד 16 כ”ס ו-6.1 קג”מ ותסייע להפחתה בצריכת הדלק של 0.7 ל’/100 ק”מ, בהתאם למדידות המעבדה הנוכחיות (NEDC).

צ’מפיון מוטורס כבר משווקת את האודי SQ7 עם מערכת 48 וולט, אולם זו מערכת חשמל המשמשת רק כתמיכה למערכות צורכות חשמל אחרות במכונית ואינה מזינה מנוע חשמלי (שכמובן אינו מותקן במכונית).

בעקבות השקת ה-A8, אודי מתכננת להשיק את המערכת הזו בדגמים נוספים של המותג ובהם הדורות החדשים של ה-A7 וה-A6. הדגמים הקטנים של אודי לא יצוידו במצברי ליתיום-יון 48 וולט אלא במערכות חשמל תומכות מנוע בעירה פנימית פשוטות וזולות יותר.

אחת הדרכים לצמצום בצריכת הדלק היא אפשרות לגלישה (coasting) כאשר המכונית מאטה והמנוע מפסיק לפעול. הגלישה ב-A8 תהיה אפשרית במשך 45 שניות ברציפות כאשר המנוע כבוי במהירויות של בין 30 קמ”ש ל-160 קמ”ש.

מרצדס, רנו

רנו סניק דיזל ורנו גרנד סניק דיזל יהיו הדגמים הראשונים עם מערכות מיילד הייבריד (קונטיננטל)
רנו סניק דיזל ורנו גרנד סניק דיזל יהיו הדגמים הראשונים עם מערכות מיילד הייבריד (קונטיננטל)

מערכות 48 וולט עדיין אינן נמצאות על הכבישים, אולם לפי תחזיות אחדות התפוצה שלהן תעלה בתוך מספר שנים על אלה של מערכות הייבריד וחשמל. השנה מרצדס-בנץ תשיק גירסה של ה-S קלאס המחודשת עם מערכת 48 וולט ורנו תשיק את הסניק והגרנד סניק עם מערכת 48 וולט, בדגם העממי הראשון שיזכה למערכת החדשה.

 

 

 

 

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!