אובר פיטרה את אנתוני לוונדובסקי, מהנדס הנהיגה האוטונומית ומייסד Otto

  • אחרי שלא סיפק מסמכים ועדויות כדי לסייע להגנת אובר מפני תביעה של אלפאבית, אובר פיטרה את לוונדובסקי.
  • לוונדובסקי הוביל את תוכנית המכונית האוטונומית של גוגל, פרש, הקים את Otto שנמכרה לאובר.
  • תואר כאחד המהנדסים המובילים בנהיגה אוטונומית.
הצוות של Otto חוגג את מכירת החברה. נמכרה בפרוטות (אובר)
הצוות של Otto חוגג את מכירת החברה לאובר באוגוסט 2016 (אובר)

אוטוניוז, 31.05.2017 – אובר הודיעה אתמול (ג’) על פיטוריו של אנתוני לוונדובסקי, המה המהנדס שפרש בינואר 2016 מגוגל, אחרי שהוביל את פיתוח המכונית האוטונומית, הקים את Otto, החברה שפיתחה משאיות אוטונומיות ומכר אותה חצי שנה אחרי הקמתה לאובר, תמורת 680 מ’ ד’ רובם במניות.

הפיטורים, עליהם דיווח ראשון הניו יורק טיימס, נעשו בטענה שלוונדובסקי לא שיתף פעולה עם עורכי הדין של אובר בהגנה מפני התביעה של אלפאבית, החברה האם של גוגל, בטענה לגניבת סודות מסחריים. עיקר הפרשה נסוב סביב גניבת סודות מסחריים בפיתוח ליידאר.

באוגוסט האחרון, אחרי שאובר השלימה את רכישת Otto, תיאר טרוויס קלאניק, הבוס של אובר את לוונדובסקי כ”אחד המהנדסים המובילים בעולם ב[נהיגה] אוטונומית.” כעת הוא נאלץ לפטר אותו בגלל התביעה שככל הנראה אובר מתקשה להתגונן מפניה, אבל בהצלחת ההגנה תלויים הסיכויים של אובר להגשים את כוונתה להפוך את שירותי לשירותים אוטונומיים.

במהלך ההתדיינות המשפטית הורה שופט פדראלי ללוונדובסקי להעביר עדויות והוכחות. לוונדובסקי נמנע מלעשות זאת כשהוא משתמש בזכות שבתיקון החמישי לחוקה, כדי להימנע מהפללה עצמית. אובר הציבה לוונדובסקי דדליין להעביר לחברה את החומר, וכשהוא לא עשה זאת הוא פוטר.

“במהלך החודשים האחרונים סיפקה אובר ראיות משמעותיות לבית המשפט כדי להוכיח כי הטכנולוגיה שלנו לנהיגה עצמית פותחה באופן עצמאי,” כתבה אנג’לה פאדילה, עורכת הדין הכללית של אובר לעבודה וליטיגציה, באימייל לעובדי החברה ושצוטט בטיימס. “באותה תקופה, אובר פנתה לאנתוני לשתף פעולה באופן מלא בסיוע לבית המשפט להגיע לעובדות ובסופו של דבר לעזור להוכיח את המקרה שלנו. אנחנו לוקחים את החובות שלנו לפי צו בית המשפט ברצינות רבה, ולכן בחרנו לסיים את עבודתו באובר.”

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*