אובר ו-וולבו משתפות פעולה בפיתוח מכונית ללא נהג; מכוניות ראשונות יופעלו כבר החודש

לוח המחוונים מורה על מצב אוטו פיילוט (וולבו)
לוח המחוונים מורה על מצב אוטו פיילוט (וולבו)

אוטוניוז, 18.08.2016 – זירת המכונית האוטונומית והמכונית ללא נהג ממשיכה לייצר כותרות, ואולי אפילו מציאות חדשה, והפעם אלה וולבו, יצרנית המכוניות השבדית שבבעלות ג’ילי הסינית ואובר, ענקית שיתופי ההסעות, שהודיעו על שיתוף פעולה לפיתוח מכוניות אוטונומית עד לרמה של מכונית ללא נהג בהשקעה משותפת של 300 מ’ ד’. המכונית תבוסס על פלטפורמת ה-SPA של וולבו המשמשת את החברה לייצור דגמיה הגדולים, XC90, S90 ו-V90.

לפי הודעה של וולבו הדגם יהיה דגם בסיסי שישמש את שתי החברות כל אחת למטרותיה: אובר להפעלת שירותי הסעות ללא נהג ו-וולבו למכירה לציבור הרחב. וולבו הודיעה שהיא תייצר את המכוניות ואובר תרכוש אותם.

בלומברג דיווחה שוולבו תספק כבר בשבועות הקרובים 100 יחידות של ה-SUV מדגם XC90 פלאג-אין הייבריד לאובר שתצייד אותם במערכות נהיגה ללא נהג ותפעיל אותם ברחובות פיטסבורג, שם נמצא מרכז המו”פ של אובר, הפועלת בשיתוף פעולה עם אוניברסיטת קרנג’י-מלון. אובר תאפשר ללקוחות להזמין מכוניות אלה להסעות מסחריות. המכוניות יהיו ברמת נהיגה אוטונומית 4, שפירושה שנהג חייב לשבת מאחורי ההגה אבל כל פעולות הנהיגה מבוצעות באופן אוטומטי. אובר תושיב שני נוסעים במושבים הקדמיים של כל מכונית, האחד מאחורי ההגה מוכן לקחת שליטה במכונית במקרה של תקלה והשני בוחן את הנתונים הטכניים ויתכן שאף תפעיל שירות מסחרי.

וולבו תשתמש באותה מכונית בסיסית לנהיגה אוטונומית אבל תתקין בה חומרה ותוכנה שפותחו עבורה ע”י ספקיה. וולבו התחייבה השנה שעד שנת 2020 לא יהרגו נהגים ונוסעים במכוניותיה.

אתמול הודיעה פורד על כוונתה לפתח מכונית ללא נהג עבור חברות המפעילות ציי רכב דוגמת אובר עד 2021 אולם לא ציינה מי אמורים להיות לקוחותיה. אובר משתמשת גם בדגמי פורד פיוז’ן לצי מבחן המכוניות האוטונומיות שלה.

 

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!