ZF רכשה חברה המפתחת חיישני רדאר, מגדילה היצע חיישנים לנהיגה אוטונומית

בדרך להפיכתה לחברת טכנולוגיה ZF רכשה 45% ממניות חברת Astyx הגרמנית.

בשנה שעברה רכשה החברה את Ibeo יצרנית Lidar.

הגדילה ב-2016 הכנסות ורווחים והשקיעה שני מיליארד יורו במו"פ.

astyxאוטוניוז, 31.03.2017 –  ZF Friedrichshafen, מיצרניות החלפים הגדולות בעולם, הודיעה על רכישת 45% ממניות Astyx Communication and Sensors, יצרנית רדאר לתעשיה האוטומטיבית ולתעשיות נוספות. למרות שנוסדה כבר ב-1997 Astyx, הממוקמת ליד מינכן, היא עדיין חברה קטנה יחסית המעסיקה כ-50 עובדים. מחיר העיסקה לא פורסם. בשנה שעברה רכשה ZF את Ibeo Automotive Systems, המפתחת חיישני Lidar מבוססי גביש מוצק. עם רכישת Astyx תוכל כעת ZF להציע ליצרניות הרכב מערכת חיישנים המתאימה לנהיגה אוטונומית. ZF מנהלת את פעילות ההייטק שלה באמצעות Zukunft Ventures מיזם ההון סיכון של החברה.

ZF פרסמה במקביל גם את תוצאותיה ל-2016 שהראו על שיפור בהכנסותיה וברווחיה ושיפור ניכר בתזרים המזומנים. הכנסות החברה גדלו ב-20% ל-35.2 מיליארד יורו, כאשר היא איחדה לראשונה בדו"ח השנתי את תוצאות TRW, אותה היא רכשה ב-2015. באופן ריאלי המכירות עלו ב-2.2% בלבד. ה-EBIT של החברה הסתכם ב-2.2 מיליארד יורו (37.5%+) והמרווח גדל ל-6.4%, תוספת של 1 נק' האחוז. ה-EBITDA המתואם הסתכם ב-3.8 מיליארד יורו (31.0%+) מרווח של 10.8%, מעבר למטרה של החברה. תזרים מזומנים מתואם הסתכם ב-2 מיליארד יורו. תזרים המזומנים איפשר להפחית את החוב מרכישת TRW ב-1.6 מיליארד יורו ובמקביל להשקיע בטכנולוגיות חדשות, אמרה החברה.

ZF העסיקה בסוף 2016 כוח אדם בהיקף של 136,820 עובדים, קיטון קל בהשוואה לשנה הקודמת. 14,550 מועסקים עבדו במו"פ ברחבי העולם בעת שהחברה השקיעה במו"פ 2 מיליארד יורו, 5.5% מהמכירות.

חברה טכנולוגית

"ZF תופסת את ההזדמנות להפוך את עצמה לחברת טכנולוגיה מובילה בניידות חשמלית ובנהיגה אוטונומית," אמר רולף זומר, ה-CEO של החברה. זומר אמר שבעתיד צפויות עוד עיסקות ענק של מיזוגים בקרב ספקיות לתעשיית הרכב. מיזוג אחד כזה היה כאשר ZF רכשה את TRW תמורת 12.4 מיליארד ד' ועיסקה פיננסית גדולה ממנה נרשמה החודש, כאשר אינטל הודיעה על רכישת מובילאיי תמורת 15.3 מיליארד ד'. לדבריו מורכבותן של מכוניות אוטונומיות מחייבת שיתוף פעולה הדוק בין יצרניות תוכנה ויצרניות מוליכים למחצה לבין ספקי טיר 1 וה-OEMs וזה עשוי להאיץ את פעילות המיזוגים והרכישות.

"אם אתה מסתכל על כל המגה מיזוגים האלה, יש להם הגיון עיסקי ברור," צוטט זומר כאומר ע"י האוטומוטיב ניוז יורופ.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


עשו מנוי לניוזלטר של אוטוניוז
עשו מנוי לניוזלטר וקבלו את כל העידכונים
תודה על עשיית המנוי. עליך לאשר את כתובת האימייל כדי שנוכל לשלחו אליכם. אנא בדקו את האימייל ובצעו את ההוראות.
אנחנו מכבדים את פרטיותכם. לעולם לא נעביר את פרטיכם לצד שלישי
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup Plugin