Waymo תובעת את אובר על גניבת סודות ליידאר

  • בתביעה ייחודית מסוגה תובעת Waymo, את אובר על גניבת סודות מסחריים.
  • החברה האם של Waymo, אלפאבית, מחזיקה במניות אובר.
  • התלונה מתייחסת לגניבת סודות ליידאר, מהרכיבים המרכזיים לנהיגה אוטונומית.
אתנוני לוונדובסקי (משמאל) וליאור רון, מייסדי Otto. האם הם 'עקצו' את Waymo? (יח"צ)
אתנוני לוונדובסקי (משמאל) וליאור רון, מייסדי Otto. האם הם ‘עקצו’ את Waymo? (יח”צ)

אוטוניוז, 26.02.2017 – Waymo, חברת הנהיגה האוטונומית של אלפאבית, הודיעה על הגשת תביעה נגד אובר, חברת התחבורה השיתופית הגדולה בעולם. הרקע לתביעה הוא רכישת חברת Otto ע”י אובר. Otto הוקמה ע”י אנטוני לוונדובסקי וליאור רון ובתוך חצי שנה מהקמתה החברה נרכשה ע”י אובר בסכום המוערך ב-680 מ’ ד’. כעת Waymo טוענת למעשה, ש-Otto עקצה אותה.

אלפאבית, בגלגולה הקודם כגוגל, היתה מהמשקיעים הראשונים באובר, אותה תובעת כעת Waymo.

הטענות, המפורטות בכתב תביעה בן 28 העמודים, מופנות נגד גניבת קנין רוחני הקשור בפיתוח מערכת ה-LiDAR. “הקונפיגורציה והמפרטים בחיישני הליידאר שלנו הם ייחודיים ל-Waymo. גניבת הטכנולוגיה הזו היא כמו גניבה של מתכון סודי של חברת משקאות,” כתבה Waymo בפוסט.

Waymo מאשימה שלוונדובסקי, לפני התפטרותו, גנב 14,000 תכנונים של החברה ממערכות שונות של Waymo, וזאת באמצעות מחשב של החברה. לוונדובסקי הוריד למחשב 9.7 ג’יגה-בייט קבצים חשאיים הכוללים סודות מסחריים. את הקבצים האלה הוא העביר לדיסק קשיח חיצוני ואז מחק וביצע פירמוט מחודש ללאפטופ כדי למחוק את עקבות פעולותיו.

בנוסף לכך Waymo טוענת שהיא חשפה שעובדים אחרים בחברה שעברו ל-Otto הורידו קבצים סודיים הנוגעים לליידאר וכוללים גם רשימה של ספקים.

כתב התביעה Waymor נגד אובר

Complaint

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*