Waymo מסלימה המאבק באובר, דורשת שתפסיק לבצע ניסויים בנהיגה אוטונומית

  • מצוידת בעדויות נוספות, Waymo דורשת שבית משפט יורה לאובר להפסיק לבצע נסיעות מבחן במכוניות אוטונומיות.
  • טוענת שאנתוני לוונדובסקי גנב סודות מסחריים וקניין רוחני שנמכרו לאובר.
  • כשרון בפיתוח מערכת נהיגה אוטונומית שווה 10 מ' ד'.
אתנוני לוונדובסקי (משמאל) וליאור רון, מייסדי Otto. האם הם 'עקצו' את Waymo? (יח"צ)
אנתוני לוונדובסקי (משמאל) וליאור רון, מייסדי Otto. האם הם 'עקצו' את Waymo? (יח"צ)

אוטוניוז, 11.03.2017 – Waymo, חברת הנהיגה האוטונומית שהופרדה מגוגל בשנה שעברה ונמצאת בבעלות אלפאבית, חברת האם של גוגל, החריפה את מאבקה באובר. Waymo תבעה אתמול (ו')  בבית משפט להוציא צו שיאסור על אובר להמשיך בפיתוח מערכת נהיגה אוטונומית, אחרי שבסוף פברואר הגישה תביעה נגד אובר בגין גניבת סודות מסחריים וקניין רוחבי של מכשירי ליידאר שפותחו לטענת החברה בגוגל.

Waymo הציגה עדויות חדשות לפיהן אנתוני לוונדובסקי, מהנדס בכיר בגוגל, גנב באופן שיטתי סודות מסחריים. לוונדובסקי עזב את גוגל ב-2006, הקים את הסטארט-אפ Otto, שפיתח מערכת נהיגה אוטונומית למשאיות ואחרי חצי שנה מכר את Otto לאובר תמורת 680 מ' ד' והתמנה לסגן נשיא באובר עם אחריות על נהיגה אוטונומית.

"יש דחיפות במשימה שלנו להיות חלק מהעתיד," אמר אחרי הרכישה, בספטמבר האחרון, טראוויס קלאניק, ה-CEO של אובר, בראיון לניו יורק טיימס. "זה אינו פרויקט צדדי. זה קיומי עבורנו."

תחרות על כשרונות

70 עובדי Otto. כל אחד שווה 10 מ' ד' (אובר)
הצוות של Otto חוגג את מכירת החברה. נמכרה בפרוטות (אובר)

המאבק על כשרונות והמצאות בנהיגה אוטונומית מחריף כל העת. סבסטיאן ת'ראן, לשעבר בכיר בגוגל, מעריך שחברות מוכנות לשלם היום 10 מ' ד' רק כדי לקנות כשרון אחד. "אובר רכשה חברה בת חצי שנה עם 70 מועסקים עבור כמעט 700 מ' ד'. אם אתה מסתכל על ג'י.אמ הם הוציאו מיליארד ד' על רכישת Cruise. אלה לרוב רכישות של כשרונות. המחיר לכשרון בימים אלה הוא 10 מ' ד'," אמר ת'ראן בראיון ל-Recode.

בחודשים האחרונים המאבק על המכונית האוטונומית מתקדם במהירות כאשר מכוניות אוטונומיות מופעלת במספר אתרים בעולם. אובר מפעילה מכוניות של וולבו בסן פרנסיסקו, אולם פרויקט זה נתקל בקשיים כאשר אחת ממכוניות ה-XC90 האוטונומיות חצתה רמזור באדום במרכז העיר. אובר טענה שזו היתה טעות של האדם שמפקח על המכונית (המכוניות מופעלות אוטונומית, אולם נהג ומהנדס נוסעים בהן ואמורים לפקח על פעולתן). לפי דיווח של הניו יורק טיימס תוכנת הניווט של אובר כשלה בזיהוי שישה רמזורים באזור סן פרנסיסקו ו"באותו מקרה היא עברה באור אדום," נכתב במסמכים של החברה.

מדיניות אגרסיבית

אובר לא המציאה את מדיניות המבחנים האגרסיבית. הקדימה אותה טסלה, שטענה שלא מערכת האוטו פיילוט אשמה בתאונה שהתרחשה במאי האחרון שבה נהרג הנהג, בעת שככל הנראה צפה בווידיאו. התקרית הובילה לפרידה בין טסלה ומובילאיי, יצרנית חיישני הראיה. מאוחר יותר ניקתה את ה-NHTSA את גוגל מאשמה בתאונה וקבעה שהמערכת פעלה באופן תקין.

בתביעה השבוע הגישה גוגל עדות של גארי בראון, מהנדס בטיחות פלילית העובד בגוגל מאז 2013, שהעיד על כך שלוונדובסקי הוריד 14,000 קבצים שכללו מידע חסוי על טכנולוגיות המכונית האוטונומית שגוגל פיתחה. לוונדובסקי הוריד 9.7 גיגהבייט מהם 2 גיגהבייט על מכשיר הליידאר.

גוגל גם הגישה עדות מטעם מהנדס חומרה בשים פייר-איב דרוז שטען שלוונדובסקי אמר לו בתחילת 2016 שברצונו שבחברה החדשה שלו יהיה לו מכשיר ליידאר לטווח ארוך.

אובר טוענת שטענות Waymo הן "חסרות בסיס."

אלפאבית עדיין מחזיקה במניות באובר, ברכישתן השקיעה 250 מ' ד' ב-2013. אולם לאחרונה התפטר נציג החברה מדירקטוריון אובר, עדות להתגברות המתח בין שתי החברות.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


עשו מנוי לניוזלטר של אוטוניוז
עשו מנוי לניוזלטר וקבלו את כל העידכונים
תודה על עשיית המנוי. עליך לאשר את כתובת האימייל כדי שנוכל לשלחו אליכם. אנא בדקו את האימייל ובצעו את ההוראות.
אנחנו מכבדים את פרטיותכם. לעולם לא נעביר את פרטיכם לצד שלישי
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup Plugin