Q2/2017: פיאט-קרייזלר הגדילה הרווח, מכינה יורש למרקיונה ב-2018

  • FCA דיווחה על שיפור בתוצאות בכל המגזרים.
  • זינוק במכירות וברווחים במזראטי.
  • מרקיונה, הבוס של הקבוצה, יפרוש ב-2018.

אוטוניוז, 31.07.2017 – פיאט-קרייזלר, קבוצת הרכב האירופית-אמריקנית, ויצרנית המכוניות השביעית בגודלה בעולם, דיווחה על גידול ברווח וגידול במרווחים ברבעון השני 2017. הכנסות החברה ב-Q2 עמדו על 27.9 מיליארד יורו, זהות לאלה של המקביל. ה-EBIT, הרווח התפעולי, הסתכם ב-1.86 מיליארד יורו (14.8%+) והמרווח קפץ ל-6.7% גידול 0.9 נק’ האחוז. הרווח הנקי המתואם הסתכם ב-1.08 מיליארד יורו (52.3%+) והחוב התעשייתי נטו הצטמצם בכ-900 מ’ יורו ל-4.23 מיליארד יורו (17.3%-).

הכוכב של הקבוצה ברבעון האחרון היה מותג מזראטי שתרם 116 מ’ יורו לשיפור ה-EBIT מתוך שיפור כולל של 239 מ’ יורו. ביצועים אלה מיוחסים למכירות רכב השטח לבאנטה.

הקבוצה גילתה חולשה יחסית בצפון אמריקה, כאשר נרשמה ירידה בכל הפרמטים למעט מרווח ה-EBIT שגדל ב-0.5 נק’ האחוז ל-8.4% ועמד על 1.35 מיליארד יורו (1.6%-). בתקופה זו מכרה החברה 664,000 כלי רכב (4.6%-).

בדרום אמריקה נרשם שיפור בכל הפרמטרים והקבוצה רשמה רווח 60 מ’ יורו לעומת איזון במקביל. באיזור אירופה והמזה”ת נרשם גידול של 5.9% במכירות ל-432,000 כלי רכב. ההכנסות גדלו ב-3.4% ל-6 מיליארד יורו. ה-EBIT הסתכם ב-200 מ’ יורו (39.8%+) ומרווח 3.3%, גידול של 0.8 נק’ האחוז.

נתוני מזראטי הם המרשימים ביותר, עם מכירות של 13,400 כלי רכב (54.0%+), הכנסות 1.07 מיליארד יורו (85.5%+), EBIT מתואם 152 מ’ יורו (322%+) ומרווח מתואם 14.2%, גידול של 8 נק’ האחוז. השוק הגדול ביותר של מזראטי היה בסין עם 4,800 כלי רכב (140%+), לפני צפון אמריקה עם 3,600 כלי רכב (50.0%+) ואירופה עם 3,000 כלי רכב (100.0%+).

ל-2017 החברה צופה הכנסות 115-120 מיליארד יורו, רווח נקי תואם כ-7 מיליארד יורו ורווח נקי מתואם 3.0 מיליארד יורו.

בחצי הראשון של השנה עמד ה-EBIT המתואם על 3.4 מיליארד יורו (13.1%+) והרווח הנקי המתואם הסתכם ב-1.75 מיליארד יורו (41.5%+).

מרקיונה פורש

בשיחה עם אנליסטים אחרי פרסום התוצאות אמר סרג’יו מרקיונה, שהוא יסיים את תפקידו ב-2018, שפי שהוצהר בעבר. לדבריו בתוך הקבוצה הטיפול במחליפו הוא “עניין גדול” ונבדקה קבוצה של אנשים ב שאחד מהם ייבחר כיורשו.

FCA מתכננת להציג תוכנית חומש חדשה בתחילת 2018 לשנים 2018-2022 שאותה ימלא יורשו של מרקיונה. במסגרת התוכנית יתכנו גם מכירות של עסקים שאינם בליבת העסקים של יצרניות רכב. בין העסקים האלה נמצאת גם חטיבת מאגנטי מארלי, יצרנית הרכיבים.

קרייזלר עתידה להשיק בחודשים הקרובים שני כלי רכב קריטיים לשוק האמריקני. בנובמבר יושק הג’יפ רנגלר החדש ובתערוכת דטרויט 2018 יושק הדור החדש של הראם 1500 ומכירותיו יתחילו ברבעון הראשון של 2018.

אישור לדיזל

מרקיונה, הבוס, של FCA, יכול היה לנשום לרווחה כאשר הרשויות בארה”ב אישרו לחברה למכור את דגמי הדיזל של הראם 1500 והג’יפ גרנד צ’ירוקי, שניהם עם מנועי דיזל 3.0 ל’. מדובר בדגמי 2017 והעיכוב באישורם למכירה נבע ממו”מ ה-EPA וה-CARB בנוגע לפליטות מזהמים. הרשויות חששו שבדגמים משנים קודמות נעשה שימוש ב-defeat device לעיוות נתוני פליטות מזהמים. בדגמי 2017 נעשו שיפורים בתוכנה אולם ללא צורך בשינויים בחומרה. ה-FCA מתכוונת לשדרג את התוכנות של כלי רכב מהשנים 2014-2016.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*