IAA 2017: מערכת הנעה חשמלית עם תיבת הילוכים חדשה ל-GKN

  • יצרנית מערכות ההנעה פיתחה מערכת הנעה חשמלית חדשה.
  • מתאימה לכל סוגי כלי הרכב וההנעה, תותקן בכלי רכב חדשים ובכלי רכב שכבר נמצאים בייצור.
  • ניסוי המערכת יתחיל בסוף השנה.
מערכת הנעה eTwinsterX במכונית חשמלית בעלת הנעה אחורית (GKN Driveline)

אוטוניוז, 22.09.2017 – GKN יצרנית הטיר 1 המתמחה במערכות תמסורת והנעה, הציגה בתערוכת פרנקפורט קונספט חדש למערכת הנעה מחושמלת תחת השם eTwinsterX. GKN, שכבר יצרה מעל 400,000 מערכות eAxle למכוניות מחושמלות, ארזה במערכת החדשה רכיבים ממערכות מוכרות של החברה בתוך מארז אחד המאפשר את הרכבתו עם על פלטפורמות חדשות או פלטפורמות קיימות לכל סוגי כלי הרכב המחושמלים: כמערכת משנית בהייבריד ופלאג-אין הייבריד, כמערכת הנעה עיקרית בכלי רכב חשמלי מלא (BEV) ועם יכולת להניע את הציר האחורי, הקדמי או הנעה כפולה (AWD).

אריזת כל מערכת ההנעה, מנוע חשמלי, תיבת הילוכים שתי מהירויות חדשה ו-torque vectoring במארז קומפקטי, יקל לדברי החברה, על תכנון כלי הרכב והרכבת המערכת עצמה.

GKN מתמחה במערכות מסוג זה וייצרה את מערכת ההנעה לציר הקדמי של הסופרקאר פורשה 918 ספיידר, ב.מ.וו i8 ואת הציר האחורי לוולבו XC90 T8, מכונית פלאג-אין הייבריד ולב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר.

תיבת ההילוכים שתי המהירויות מאפשרת איזון טוב יותר בין תאוצה למהירות מרבית בהשוואה לתיבת הילוכים בעלת הילוך אחד, כמקובל במכוניות חשמליות. במהירויות מנוע גבוהות יעילות המנוע החשמלי פוחתת ולכן שימוש בהילוך שני, בדומה לתיבת הילוכים רגילה, יאפשר למנוע לפעול בסל"ד נמוך יותר, לנצל טוב יותר את האנרגיה ולהאריך את טווח הנסיעה. המערכת קובעת את ההילוך שיהיה בשימוש בהתאם לניצול האנרגיה היעיל ביותר.

מערכת של טורק ווקטורינג מספקת בקרה על הדינמיות של כלי הרכב באמצעות פיקוח על כל אחד מארבעת הגלגלים באופן פרטני ואספקת כח לכל גלגל בהתאם לאחיזה. הטורק ווקטורינג יכול לשפר זינוק מכונית חשמלית באמצעות חלוקה מדויקת של המומנט הנדרשת בגלל המומנט הגבוה של מנוע חשמלי כמעט מאפס סל"ד, שעלול לגרום לתחושות לא נעימות בזינוק. למערכת גם יכולת להגביל את המומנט ולתפקד כדיפרנציאל בעל החלקה מוגבלת ולשלוח יותר מומנט לגלגל שלו אחיזה טובה יותר.

תכניות לעתיד

המערכת תופיע במכונית הדגמה לקראת סוף 2017 ותעבור את ניסויי החורף ש-GKN מבצעת בתחילת 2018. החברה צופה שכלי הרכב הראשונים שבהם תותקן המערכת יהיו דגמי פלאג-אין הייבריד שנמצאים כבר בייצור ושהמערכת תותאם להם. GKN גם מסוגלת להתאים למערכת מאפייני דינמיקה בהתאם למיתוג ולדרישות של מותג כלי הרכב.

הזדמנויות החישמול

אלקטריפיקציה מציעה הזדמנויות ענקיות ל-GKN," אמר ה-CEO של GKN Driline פיל סואש, במהלך תערוכת פרנקפורט. "ג'י.קיי.אן דרייבליין – מערכות ההנעה שאנחנו מובילים עולמיים בהן כיום הן בעיקר סביב מוצרים מכניים – נעה באופן פרוגרסיבי לעבר מוצרים אלקטרו-מכניים. אנחנו כבר מובילים עולמיים בהנעה לכל הגלגלים ואלקטריפיקציה מאפשרת לנו להציע את זה ללקוחותינו במערכת הנעה מכנית ועכשיו אפילו במערכת הנעה חשמלית.

"בעת שהייברידיזציה ומערכות מחושמלות ממשיכות לגדול, בחמש, עשר חמש עשרה השנים הבאות, ולנו יש את האפשרות לפתור את הבעיות של הלקוחות שלנו, אם הם רוצים להתבסס על מנוע קונבציונלי, אם הם רוצים פתרון הייברידי או שהם רוצים כלי רכב חשמלי מלא, ההזדמנות היא מאד בולטת. לא רק לג'י.קיי אן דרייבליין אלא גם לעסקי המטלורגיה של ג'י.קיי אן. ככל שכלי הרכב הופכים ליותר מחושמלים גדל הצורך במשאבות קרור, מערכות הפעלה (actuation systems)  וזאת הזדמנות גדולה ל-Powder Metallurgy."

כותרות היום

עשו מנוי לניוזלטר של אוטוניוז
עשו מנוי לניוזלטר וקבלו את כל העידכונים
תודה על עשיית המנוי. עליך לאשר את כתובת האימייל כדי שנוכל לשלחו אליכם. אנא בדקו את האימייל ובצעו את ההוראות.
אנחנו מכבדים את פרטיותכם. לעולם לא נעביר את פרטיכם לצד שלישי
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup Plugin