IAA 2017: הייבריד ספורטיבי, יאריס ספורטיבית ולנד קרוזר מחודשת לטויוטה

  • לטויוטה לא היו חידושים מרהיבים בפרנקפורט אלא שיפורים בדגמים אחדים.
  • ה-C-HR Hy-Power Concept רומז על דגמים ספורטיביים למכוניות הייבריד.
  • היאריס GRMN תנסה לתרגם הצלחה בראלי להצלחה מסחרית, והלנד קרוזר המחודש זכה לעיצוב ומכשור מודרניים.

אוטוניוז, 15.09.2017 – טויוטה הציגה בתערוכת פרנקפורט קונספט למכונית הייבריד עם ביצועים ספורטיביים C-HR Hy-Power Concept. דגם הקונספט בולט יותר בעיצוב יוצא הדופן, שתוכנן בסטודיו האירופי של הקבוצה ED2, מאשר במפרט טכני, שלא פורסם. אולם, לדברי הבוס של טויוטה אירופה, שדיבר עם אוטומוטיב ניוז יורופ, יתווסף לקו מכוניות ההייבריד הנוכחי גם קו ספורטיבי יותר. "[קו מוצרים] אחד יספק את היתרונות המסורתיים של יעילות בצריכת דלק, כמו בהיצע הנוכחי. השני יבנה על זה, ויוסיף יותר כח ואופי נהיגה דינמי יותר," צוטט כאומר יוהאן ואן ציל, הבוס של טויוטה אירופה, שהבטיח שטויוטה תחשוף פרטים נוספים על תכניתה זו בתחילת 2018.

טויוטה C-HR Hy-Power Concept (טויוטה)

בנוסף לכך טויוטה מתכננת לפשט את מגוון מערכות ההנעה המוצעות באירופה מאחר שמכירות ההייבריד מאפילות על מכירות מנועי הדיזל. טויוטה צופה שמכירות ההייבריד באירופה (כולל רוסיה וטורקיה) יהוו 50% ממכירותיה ב-2020 לעומת 40% כיום. הצלחת הקרוסאובר C-HR הקפיצה את המכירות באירופה בחצי הראשון של השנה ב-11% ועד סוף השנה טויוטה צפויה למכור מעל מיליון מכוניות באזור.

לנד קרוזר מחודש

בפרנקפורט הציגה טויוטה גם לנד קרוזר מחודש, שעבר מתיחת פנים מבחוץ ומבפנים. לוח המחוונים שונה ושופר ובמרכז הקונסולה הקדמית הותקן מסך מגע. על ההגה התווספו כפתורי פיקוד ובקרה. מבחוץ התאורה הפכה מודרנית יותר, הגריל שינה צורה וגם מכסה המנוע והפגוש הקדמי תוכננו מחדש.  אף הוא. דיפרנציאל ננעל משופר. הלנדקרוזר גם זכה למערכות בטיחות מתקדמות כמו התרעה על תאונה מלפנים כולל פונקציית גילוי הולך, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטיה מנתיב, תאורה גבוהה אוטומטית ועוד.

טויוטה לנד קרוזר המחודש (ניוזפרס)

במערב אירופה כלי הרכב יימכר עם מנוע דיזל 2.8 ל' 177 כ"ס ובמזרח אירופה הוא יהיה זמין גם עם מנועי בנזין 2.7 ל' 161 כ"ס ו-4.0 ל' 183 כ"ס.

יאריס ספורטיבית

טויוטה גם הציגה גרסת טרום ייצור של היאריס GRMN, גרסה ספורטיבית של מכונית הסופר מיני שהוצגה בעבר כקונספט. מאז פותחה המכונית ושופרה על הנורדשלייפה של הנרבורגרינג, על הכבישים המתפתלים של הרי האייפל באזור ובאוטובאהנים סמוכים.

טויוטה יאריס GRMN (טויוטה)

הגרסה הספורטיבית מושפעת, לדברי החברה, מהיאריס WRC, הדגם המייצג את טויוטה באליפות העולם בראלי. למכונית מנוע עם מגדש על בנפח 1.8 ל' שהספקו 212 כ"ס, הוא מסוגל להאיץ את המכונית 0-100 קמ"ש ב-6.3 שנ' ומהירות המכונית מוגבלת חשמלית ל-230 קמ"ש. משקל המכונית הופחת עד ל-1,135 ק"ג ויחס הספק/משקל הורד ל-1 כ"ס לכל 5.35 ק"ג. העברת הכח מבוצעת באמצעות דיפרנציאל טורסן מוגבל החלקה.

שיווק היאריס GRMN יתחיל בסוף השנה ולשוק האירופי יוקצו 400 יחידות בלבד בשתי תצורות, הגה שמאלי והגה ימני. המחיר הבסיסי של הדגם יהיה 29,900 יורו לפני מסים בהתאם לשווקים השונים.

כותרות היום

עשו מנוי לניוזלטר של אוטוניוז
עשו מנוי לניוזלטר וקבלו את כל העידכונים
תודה על עשיית המנוי. עליך לאשר את כתובת האימייל כדי שנוכל לשלחו אליכם. אנא בדקו את האימייל ובצעו את ההוראות.
אנחנו מכבדים את פרטיותכם. לעולם לא נעביר את פרטיכם לצד שלישי
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup Plugin