IAA 2016: איווקו הציגה משאית LNG קונספטואלית

איווקו Z Truck קונספט (איווקו)
איווקו Z Truck קונספט (איווקו)

אוטוניוז, 27.09.2016 – יצרנית המשאיות איווקו וחברת Uniper, חתמו על הסכם להרחבת היקף תשתיות תדלוק LNG (גז טבעי מונזל) לתעשיית התחבורה. איווקו היא יצרנית המשאיות האירופית הבולטת ביותר בייצור משאיות מונעות בגז טבעי, לרוב בתצורת CNG. בתערוכת האנובר השבוע היא מציגה את ה-Z-Truck משאית קונספט המוזנת ב-Bio-LNG.

במסגרת ההסכם שנחתם בין איווקו ל-Uniper, חברה בת של LIQVIS, איווקו צפויה לספק עד 2020 כ-200 משאיות LNG ו-LIQVIS, לבדה או בשותפות עם גורם אחר, תקים שתי תחנות תדלוק LNG ותחזיק תחנת תדלוק ניידת באיזור חבל הרוהר, גרמניה.

בהדועה לעיתונות מסרו שתי החברות שלאור הגידול החד הצפוי בתובלה יבשתית שימוש ב-LNG הוא הפתרון המהיר והיעיל ביותר לבעיות סביבתיות. אמנם קיים גם פתרון של CNG, אולם LNG מתאים יותר לתובלה לטווח ארוך בגלל טווח הנסיעה שהשימוש בו מאפשר למשאית.

LIQVIS, שהוא שם המותג של ה-LNG לתעבורה, חנכה תחנת תדלוק LNG אחת באולם, גרמניה, ביוני השנה. התחנה משמשת לניסויים. בנוסף לכך החברה עובדת עם Meyer Logistics והקימה עבורה תחנת תדלוק LNG בברלין. חברת הלוגיסטיקה אמורה לרכוש 20 משאיות LNG מאיווקו.

קונספט עם Bio-LNG

משאית ה-Z Truck שאיווקו מציגה בהאנובר ופועלת על ביו-LNG היא בעלת טווח של 2,200 ק"מ. ביו-LNG הוא דלק שבו הגז טבעי מופק באמצעים שאינם פוסיליים כך שכל שרשרת ההפקה נקיה מזיהומים. מנוע הדיזל של המשאית מזהם ככל מנוע דיזל המוזן בגז טבעי, כלומר עם ירידה ניכרת בפליטות דו תחמוצת הפחמן (במקרה זה איווקו טוענת לאפס פליטות), אולם ללא הפחתה בפליטת חלקיקי דיזל.

איוקו Z Truck קונספט (איווקו)
איוקו Z Truck קונספט (איווקו)

המכונית שתוכננה ע"י מחלקת התכנון והחדשנות ב-CNH, היא בעלת מבנה אוירודינמי מאד וכוללת מערכת מחזור חום. לדברי החברה היא תאפשר אפס פליטות של דו תחמוצת הפחמן ולאורך פיתוחה נרשמו 29 פטנטים. בנוסף על החידושים בטכנולוגיית ההנעה המשאית מתאפיינת גם בתא נהג מתוחכם ובמערכת ממשק אנוש, HMI, המאפשרת ראות ברמה גבוהה ומידע חיוני.

איווקו הציגה את הסטרליס LNG לפני כשלוש שנים. להבדיל ממשאית CNG, בה מאוחסן הגז בלחץ 200 באר, מיכל של משאית LNG מכיל נוזל בטמפרטורה 125°- צלזיוס המוזן למנוע כגז טבעי אחרי שהוחזר למצב גזי באמצעות חימום בממיר חום. שימוש ב-LNG מאפשר לדברי איווקו הפחתת יכולת הנשיאה של המשאית הודות להפחתת המשקל העצמי.

לפי חישוב שאיווקו פרסמה, שימוש בגז טבעי עשוי לחסוך למפעילים 10,000 יורו בהשוואה לשימוש במנוע דיזל מוזן בדלק נוזלי בנסיעה של 40,000 ק"מ. בפעילויות דוגמת איסוף אשפה החיסכון יכול להגיע ל-20,000 יורו בשנה.

דגם ה-LNG הוצג עם מנוע Cursor 8 בהספק 330 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית ולמשקלים שבין 18 טון ל-40 טון. איווקו גם הציגה דגמים קשיחים עם שניים ושלושה צירים.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


עשו מנוי לניוזלטר של אוטוניוז
עשו מנוי לניוזלטר וקבלו את כל העידכונים
תודה על עשיית המנוי. עליך לאשר את כתובת האימייל כדי שנוכל לשלחו אליכם. אנא בדקו את האימייל ובצעו את ההוראות.
אנחנו מכבדים את פרטיותכם. לעולם לא נעביר את פרטיכם לצד שלישי
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup Plugin