DANA מבטיחה 10% חסכון בצריכת דלק עם CVT בטכנולוגיה חדשה

תיבת הילוכים CVT מדגם VariGlide של Dana (צילום מסך)
תיבת הילוכים CVT מדגם VariGlide של Dana (צילום מסך)

אוטוניוז, 18.06.2016 – 10 אחוזים חסכון בצריכת הדלק, זו ההבטחה של Dana, יצרנית הרכיבים בטיר 1, ליצרניות הרכב, OEMs, אם  רק יאזרו אומץ לשלב את ה-VariGlide, תיבת ההילוכים ה-CVT החדשנית שהחברה הציגה. CVT קלאסית, תיבת הילוכים בעלת יחסי העברה משתנים ברציפות, מבוססת על מערכת של פולים ורצועות פלדה. בתיבת ה-VariGlide ה-variator מבוסס על כדורי פלדה שהחליפו את הרצועות ושתי טבעות, כניסה (input) ויציאה (output) שהחליפו את הפולים. רכיבי הווריאטור פועלים בתוך שמן הילוכים מיוחד המאפשר את העברת הטורק (מומנט) מגלגלי הכניסה והיציאה לכדוריות הפלדה ומהם לטבעת היציאה. פעולת התיבה מבוססת על קבלת התנועה מהמנוע המסובבת את טבעת הכניסה. כדורי הפלדה משנים את הזווית שלהם ובכך משנים את יחס ההעברה באופן המתאים את מהירות סיבובי המנוע למהירות המכונית. בתהליך המכונה elastohydrodynamic גדלה צמיגות שמן תיבת ההילוכים הזורם במרווח המיקרוסקופי שבין הכדוריות לטבעות והוא מעביר את המומנט בין הרכיבים המתכתיים של תיבת ההילוכים מבלי שהם יתחככו האחד בשני. מטבעת היציאה סיבובי המנוע מועברים לגלגלים.

כאמור לטענת דאנה תיבת הילוכים חדשנית זו מסוגלת לתרום לחסכון של עד 10% בצריכת הדלק, בהשוואה לתיבות CVT אחרות המבוססות על רצועות ופולים. בנוסף לכך תיבה זו מתאימה ליישום גם במערכות הנעה אחורית, הנעה כפולה וכלי רכב במשקלים מסגמנטים שעד כה לא זכו לתיבות הילוכים CVT כמו רכבי שטח, CUVs וטנדרים ובמנועים בנפח גדול מ-3 ל' שהמומנט שלהם גבוה.

לדברי דאנה ה-VariGlide הוא מוצר מדף שקל מאד להתאים אותו לכלי רכב שונים ולתכנן לו מצבי פעולה שיתאימו לגודל כלי הרכב, למשקלו ולתצורת ההנעה. הקומפקטיות של היחידה מאפשרת גם התאמה קלה לקווי ייצור קיימים. בנוסף לכך כדוריות הפלדה, המיוצרות באיכות של כדוריות מסבים, הן אמינות יותר ובעלות אורך חיים ארוך יותר מאשר רצועות.

ה-VariGlide אינה תיבת הילוכים CVT ראשונה ללא רצועות. בשנות ה-90' של המאה הקודמת פיתחה ניסאן את ה-Extroid CVT ושיווקה אותה החל מ-1999. מאזדה שיווקה אף היא תיבה בטכנולוגיה דומה.

DANA תציג את ה-VariGlide בועידה בינלאומית CVT in automotive applications – Set screws for better efficiency שתערך ב-21-22 ביוני בפרידריכסהאפן, גרמניה.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*