במחיר מרבי 850,000 שקל, לאוטובוסים סיניים יתרון מובהק במכרז אגד

  • הגבלת מחיר האוטובוס ל-850,000 ש' משחקת לטובת יבואניות האוטובוסים מסין.
  • הוארכה הדרישה למשך תקופת האחריות והקילומטראז'.
  • אספקת 230 אוטובוסים אמורה להיות מושלמת עד סוף השנה.
אוטובוס יוטונג פורץ לראשונה למפעילת התחבורה הציבורית הגדולה במדינה (צ'יינה מוטורס)
אוטובוס יוטונג פורץ לראשונה למפעילת התחבורה הציבורית הגדולה במדינה (צ'יינה מוטורס)

אוטוניוז, 18.06.2017 – יום חמישי האחרון (14.6) היה המועד האחרון להגשת הצעות במכרז של אגד לרכישת 230 אוטובוסים עירוניים (עם אופציה לרכישה של 200 אוטובוסים נוספים). אגד אמור לפרסם את תוצאות המכרז עד 14 בספטמבר השנה והאוטובוסים אמורים להיות מסופקים עד 31 בדצמבר 2017.

המכרז הוא לאוטובוסים בעלי ריצפה נמוכה וכניסה נמוכה ועם מנועי בעירה פנימית בלבד. המותגים שהיו רשאים לקחת חלק במכרז הם מאן (מכשירי תנועה), וולבו (מאיר), סקניה (מקס משאיות ואוטובוסים), מרצדס (כלמוביל), VDL (תעבורה), יוטונג (צ'יינה מוטורס), גולדן דרגון (גולדן סוכנויות) וסולאריס (UBSI).

במכרז ישנם כמה חידושים המייקרים אותו עבור היבואניות, כך עולה מחומר שהגיע לידי אוטוניוז. אגד הכתיבה במכרז שמחיר מירבי לאוטובוס אחד לא יעלה על 850,000 ש', לא כולל מע"מ. שני החידושים העיקריים במכרז הם הארכת תקופת האחריות ל-4 שנים ו/או ל-400,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים, במקום אחריות לשלוש שנים ו/או 300,000 ק"מ, כפי שהיה מקובל עד כה.

סל לוגיסטי

בנוסף אגד דורשת זיכוי עבור "סל לוגיסטי" הכולל ציוד טיפולים ודיאגנוסטיקה בכלי הרכב בסך של 11,500 ש' לאוטובוס. גם זו דרישה שלא הופיעה במכרזים קודמים ומסתכמת בהכנסה של כ-2.65 מ' ש' לקואופרטיב עבור 230 אוטובוסים.

בניקוד המכרז אגד תעניק העדפה לתוצרת מקומית, בהתאם לחוק. אולם מאחר שבישראל אין יצור והרכבה של שאסי, מנוע ותיבת הילוכים, מדובר למעשה על הרכבת המרכב ע"י אחד משני המפעלים הפעילים במדינה, מרכבים והארגז. היבואניות המבצעות התקנת מרכבים בישראל הן רק אלה המייבאות אוטובוסים אירופיים מסורתיים כמו וולבו, סקניה ומאן. כך שבמידה ויבואניות סיניות יזכו במכרז מפעלי המרכבים המקומיים לא יהנו מהמכרז.

משקל עיקרי במכרז, 90 נקודות מתוך 100, ניתן לעלות האוטובוס על פני 10 שנים, רכיב הכולל את מחיר האוטובוס עלות תחזוקתו ועלות הדלק.

10 נקודות יוענקו בסעיף "ניסיון, אמינות, שירות ואחריות," סעיף התקף ליבואניות שעבדו עם אגד. אגד תרכוש מחצית מהאוטובוסים נמוכי משטח ומחציתם נמוכי כניסה. במכרז יהיו מקסימום שתי זוכות ותוצאותיו יתפרסמו עד 14 בספטמבר 2017.

אספקת האוטובוסים תתבצע לכל המאוחר עד 31 בדצמבר 2017 ותלויה בהצלחת אגד להגיע להסכמה עם משרד האוצר על העברת תקציב לרכישת האוטובוסים. משרד האוצר מממן את מלוא עלות רכישת האוטובוסים. משך הזמן לאספקת האוטובוסים, מההודעה על הזוכות במכרז ועד לתאריך האחרון לאספקת כל האוטובוסים, הוא אמנם קצר לדברי אחת מיבואניות האוטובוסים, שלושה וחצי חודשים במקרה זה, אבל זה משך זמן מקובל במכרזים ישראליים מסוג זה.

ללא חישמול, ללא גז טבעי

למרות שאגד תתחיל להפעיל בשבועות הקרובים אוטובוסים חשמליים, במכרז הנוכחי אין כל זכר לאוטובוסים בעלי הנעה אלטרנטיבית, אם אוטובוס חשמלי, אוטובוס הייברידי או אוטובוס מוזן בגז טבעי.

עדיין לא ברור כמה יבואניות אירופיות ניגשו למכרז, אולם ברור שקביעת מחיר מרבי של 850,000 ש' מעניקה יתרון ברור לאוטובוסים המיובאים מסין.

לאחרונה החל אגד להפעיל אוטובוסים של גולדן דרגון בקווים בינעירוניים ובחודש הבא הוא גם יקלוט אוטובוסים של יוטונג. במקרה זה האוטובוסים הסינים זכו במכרז אחרי שהציעו מחירים הנמוכים בכ-30% ממחירי האוטובוסים האירופיים.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


עשו מנוי לניוזלטר של אוטוניוז
עשו מנוי לניוזלטר וקבלו את כל העידכונים
תודה על עשיית המנוי. עליך לאשר את כתובת האימייל כדי שנוכל לשלחו אליכם. אנא בדקו את האימייל ובצעו את ההוראות.
אנחנו מכבדים את פרטיותכם. לעולם לא נעביר את פרטיכם לצד שלישי
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup Plugin