תע”א: skyTran תהיה מוכנה לפעולה בתוך שלוש שנים

  • התעשיה האווירית מפתחת את ה-SkyTran אמצעי לתחבורה המונית במטרופולין.
  • תקים מערכת בגודל אמיתי לבדיקת היתכנות טכנולוגית שאמורה להסתיים עד סוף השנה.
  • תפתח את הקפסולה, אמצעי בקרה להפעלת המערכת.
סקייטראן עוסקת בפיתוח מערכת מונוראייל עם קפסולות קטנות להסעת אנשים. המערכת פותחה לראשונה ע"י NASA. לא ברור האם התעשיה האוירית קשורה למערכת זו (סקייטראן)
סקייטראן עוסקת בפיתוח מערכת מונוראייל עם קפסולות קטנות להסעת אנשים. המערכת פותחה לראשונה ע”י NASA (סקייטראן)

אוטוניוז, 14.06.2017 – התעשיה האווירית, המפתחת בשיתוף פעולה עם skyTran את מערכת הקפסולות הנעות כשהן מרחפות על מונורייל מעל לכבישים, צפויה לסיים את פיתוח המערכת בתוך כשלוש שנים. אז המערכת תהיה מוכנה להפעלה בקווי תחבורה ציבורית.

התעשיה האוירית פועלת לבחינת המערכת כבר כשלוש שנים. בתשובה לשאלות אוטוניוז, נמסר שסיום ההוכחה הטכנולוגית של המערכת צפוי עד סוף השנה. במידה וההוכחה תהיה חיובית, תעבור החברה לשלב הבא, פיתוח הקפסולה ומערכות שליטה ובקרה. שלב זה צפוי להימשך כשנתיים.

בדיקות ההיתכנות שיסתיימו עד סוף השנה כוללות היבטים של תכנון הנדסי, בטיחות, צריכת חשמל, אלקטרומגנטיות ואלמנטים נוספים. דגם של המערכת בגודל מלא ובאורך כ-200 מ’ יוקם בשטח התעשיה האווירית. מטרת המתקן היא בחינת פעילות המערכת בגודל מלא.

מערכת ה-skyTran מבוססת על טכנולוגיית ה-Maglev קיצור ל-Magnetic Levitation. מערכות אלה פועלות בעולם בתחום הרכבות המהירות, אולם הטכנולוגיה שפותחה לראשונה בנאס”א והוצגה בישראל כבר לפני מספר שנים, טרם זכתה ליישום המוני. לפני כשנתיים נחתם חוזה בין סקייטראן לעיריית הרצליה להקמת קו שירות בין תחנת הרכבת לחוף הים, אולם הקמתו טרם החלה.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*