תמיכה סינית לאילון מאסק, טנסנט רכשה 5% ממניות טסלה

  • חברת האינטרנט הגדולה בסין פעילה גם בתחום הניידות.
  • רכשה מניות טסלה בהנפקה ובשוק.
  • מאסק צייץ “שמח לקבל את טנסנט כשמקיעה ויועצת לטסלה.”

אוטוניוז, 29.03.2017 – טנסנט הולדינגס (Tencent Holdings Ltd), ענקית אינטרנט ותקשורת סינית, רכשה 5% ממניות טסלה תמורת 1.78 מיליארד ד’. המניות, כ-8.17 מיליון, נרכשו בהנפקה האחרונה של טסלה החודש ובשוק הפתוח. טנסנט היא חברת אחזקות שבבעלותה עסקי אינטרנט שונים ובהם בידור, תקשורת, תשלומים ועוד. לפי ויקיפדיה היא מחברות האינטרנט הגדולות בעולם וחברת המשחקים הגדולה בעולם ויש לה פעילות בהיקפים גדולים במדיה חברתית.

לכניסה של טנסנט להשקעה בטסלה עשויה להיות משמעות קריטית לחברה, שהשוק הסיני עתיד להיות אחד משני השווקים הגדולים ביותר שלה. בשנה שעברה שולשו מכירות טסלה בסין ל-1.1 מיליארד ד’ מ-318 מ’ ד’ שנה קודם. החשיבות נעוצה בכך שממשלת סין מעודדת שימוש במכוניות חשמליות ובעלות סינית משמעותית של חברת ענק כטנסנט, עשויה להקל על המגעים של טסלה עם שלטונות סין.

טנסנט פועלת בשנים האחרונות בתחום הניידות. היא מחזיקה במניות בחברת המכוניות החשמליות הסינית NIO ו-Future Mobility Corp ומחזיקה במניות ב-Didi ענקית שיתופי הנסיעות הסינית, שרכשה בשנה שעברה את פעילות אובר בסין. ראשי החברה גם מדברים על פיתוח אינטליגנציה מלאכותית למטרות נהיגה אוטונומית.

עם רכישת 5% ממניות טסלה טנסנט הופכת לבעלת המניות החמישית בגודלה בחברה, לפי דיווח של רויטרס, אחרי אילון מאסק, בעל השליטה וכמה חברות השקעה נוספות.

בעקבות הרכישה עלו מניות טסלה ב-2.68% וסגרו את המסחר בבורסה בשער של 277.45 ד’ עם שווי שוק של 45.2 מיליארד ד’. שווי השוק של קבוצת פורד עמד אתמול על 46.3 מיליארד ד’ ושל ג’נרל מוטורס על 53.2 מיליארד ד’.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*