שירותי שיתוף המכוניות ישנו אופני הבעלות על מכוניות, צופה הבוס של וולבו

  • האקאן סמולאסון צופה שהשכרות לטווח קצר ולטווח בינוני ידחקו את אופני הבעלות המסורתיים של כלי רכב.
  • שיטות של ליסינג תפעולי או מימוני צפויות לזכות לפופולריות.
האקאן סמולאסון, הבוס של וולבו צופה שינוי באופני הבעלות על כלי רכב (וולבו)
האקאן סמולאסון, הבוס של וולבו צופה שינוי באופני הבעלות על כלי רכב (וולבו)

אוטוניוז, 26.11.2016 – האקאן סמואלסון, נשיא ו-CEO של וולבו מכוניות אמר שהמסחר ברכב והבעלות עליו עומדת לשנות את פניה בשנים הקרובות. סמואלסון, שדיבר בשנחאי לרגל השקת מכונית חדשה של וולבו לשוק הסיני, ודבריו דווחו ע”י האתר הבריטי אוטוקאר, אמר שרכישות רכב ובעלות עליו יתחלקו בעתיד לארבע צורות, כאשר רכישת רכב והבעלות עליו, כפי שהיא מקובלת מאז החלה תעשיית הרכב לפעול בסוף המאה ה-19, תהפוך מהערוץ העיקרי לשיווק רכב, לערוץ משני.

בטווח הקצר צופה סמואלסון שהשכרות רכב לזמן קצר יהיו פופולריות מאד. על וולבו, לדבריו, יהיה להתחרות בחברות כמו אובר וליפט בהשכרת כלי רכב לזמן קצר.

הסגמנט הפופולרי השני יהיה שיתוף peer to peer. בשיטה זו השימוש במכונית יהיה לתקופת זמן ממושכת יותר, שבוע למשל, והיא מחייב פיתוח קישוריות גבוהה של המכונית.

אפשרות שלישית תהיה עבור מי שירצו מכונית בבעלותם אבל לא ירצו לרכוש אותה עם כל המשתמע מכך. להם יוצעו תוכניות למנוי חודשי, כמו שמשלמים עבור טלפון במה שמכונה Persona Contract Purchase – PCP, שיטה הנפוצה היום בבריטניה ומקביל לליסינג המימוני או התפעולי (תלוי בסעיפי החוזה) המקובלים בישראל.

הרכישה המסורתית של מכוניות, לבעלות מלאה ותמורת תשלום מלא של הצרכן, תהיה אפשרית גם בעתיד אולם לדברי סמואלסון, היא שוב לא תהיה הדרך העיקרית לרכישת מכוניות.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*