שילוב של חומרים שונים בשילדה החדשה של האודי A8

  • האודי Spaceframe עשויה משילוב של אלומיניום, CFRP, פלדה בעוצמה גבוהה ומגנזיום.
  • טכניקה לריתוך אלומיניום מרחוק באמצעות קרן לייזר.
  • 58% מגוף המכונית ייוצר מאלומיניום.

צילומים: אודי

אוטוניוז, 12.04.2017 – אודי חשפה את השלדה של דגם ה-A8 החדש שיושק מאוחר יותר השנה. השלדה, המכונה Audi Spaceframe מיוצרת ממספר חומרים ובהם אלומניום, פלדה, פלדה בעוצמה גבוהה, מגנזיום ופולימר פחמן מחוזק בסיבים (CFRP). “המומחים של אודי נטשו את הקבעון של חומר יחיד לעיצוב קל משקל,” מסרה אודי בהודעה לעיתונות. “החומר הנכון במקום הנכון ובכמות הנכונה.”

הפאנל האחורי, העשוי CFRP, הוא החלק הגדול ביותר בתא הנוסעים ותורם ל-33% מהקשיחות של המכונית. בין שש ל-19 שכבות של סיבים מונחים האחת על השניה והן אמורות לספוג באופן אופטימלי עומסי אורך ועומסי רוחב.

תא הנוסעים מורכב מפלדה שיוצרה בחום (hot formed). פלדה זו תרכיב את את החלק התחתון של המחיצה הקדמית, מפתני הצד, קורות B והחלק הקדמי של הגג. חלק מגיליונות הפלדה מיוצרים בעובי שונה מה שמאפשר הפחתת משקל והגברת החוזק.

תמוכת הידוק עשויה מגנזיום מחברת בין שתי יחידות המתלה הקדמי. אודי לא פרסמה את משקל השלדה החדשה, אולם לדברי החברה היא קלה ב-28% מקודמתה. ברגי אלומיניום מבטיחים את החיבור של התמוכה לחלק העליון של בית המתלה.

אלומיניום יהווה 58% מגוף ה-A8. סגסוגות שיטופלו בחום גבוה יעניקו לגוף חוזק רב במיוחד. האלומיניום ירותך באמצעות ריתוך מרוחק בלייזר, טכניקה שאמורה לשפר את הביצועים ולהקטין את הסכנה לחומר המרותך.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*