פיג’ו-סטרואן משנה שם, מיתוג ולוגו, מטרות חדשות ותנסה לחדור לארה”ב

הלוגו החדש של פיג'ו-סיטרואן
הלוגו החדש של פיג’ו-סיטרואן

אוטוניוז, 07.04.2016 – קבוצת פיג’ו-סיטרואן, שמ-1991 היתה מוכרת בשם PSA Peugeot Citroën הציגה השבוע תכנית חומש עסקית חדשה, Push to Pass, ושינתה את שם הקבוצה, את המיתוג ואת הלוגו ל-SPA Groupe. המהלך מגיע אחרי שתוכנית המפנה Back in the Race שהוצגה לפני שנתיים עם כניסתו של קרלוס טווארס לתפקיד ה-CEO של הקבוצה, נחלה הצלחה והקבוצה חזרה להרוויח. במהלך תקופה זו השתנה מבעלה הבעלות על הקבוצה, משפחת פיג’ו אבדה את שליטתה בה, אחרי שממשלת צרפת וקבוצת הרכב הסינית דונגפנג רכשו 14% ממניות הקבוצה כל אחת תמורת 1.5 מיליארד דולר.

“הזהות החדשה של הקבוצה היא מתואמת עם המעבר בפעילויות העסקיות במהלך לאופטימיזציה של בסיס הלקוחות הקיים תוך כדי הרחבת הבסיס באמצעות חידושים דיגיטליים,” נאמר בהודעה לעתונות. הקבוצה תמשיך לייצר ולשווק את שלושה המותגים פיג’ו, סיטרואן ו-DS.

הלוגו החדש עוצב ע”י קבוצת מעצבים ב-Peugeot Studio Lab.

מטרות חדשות בתכנית העסקית

מטרת התכנית העסקית החדשה, Push to Pass, היא להשיג מרווח רווח ממוצע של 4% בפעילות האוטומוטיבית של הקבוצה בשנים 2016-2018 ו-6% עד 2021. בנוסף לכך הכנסות הקבוצה מתוכננות לגדול ב-10% עד 2018 וב-15% נוספים עד 2021. בין האמצעים להשגת מטרות פיננסיות אלה, תהיה השקה מסיבית של 26 מכוניות ו-8 כלי רכב מסחריים קלים, כולל פיק-אפ במשקל 1 טון. 7 דגמים מאלה יהיו פלאג-אין הייבריד ועוד 4 חשמליים.

למרות התכנית השאפתנית הקבוצה תבסס את פעילותה על מו”פ חסכני ורזה תיישם אמצעי חסכון קפדניים במטרה לשלוט בעלויות הייצור ובעלויות הקבועות. מעבר להשקעה בתחומים הרגילים, PSA תשקיע גם בהון סיכון במטרה לשפר את פתרונות הניידות שהקבוצה מציעה ללקוחותיה.

PSA אישרה שבשנים 2014-2018 יושג חסכון של 1.5 מיל’ י’ כתוצאה מתוכנית המפנה הקודמת ובשנים 2019-2021 תגדל הפרודוקטיביות ב-5% לשנה. ב-2018 עלות ייצור כלי רכב באירופה תופחת ב-700 י’ לכלי רכב בעוד בסין העלות תופחת ב-20% בהשוואה ל-2015.

באירופה הקבוצה סימנה את היעד להשגת מרווח הרווח הטוב ביותר מבין כל קבוצות הרכב כבר ב-2018 ושימור המקום השני של הקבוצה בפלח השוק. עד 2018 תשיק הקבוצה 28 דגמים באירופה. ב-2018 הקבוצה תמכור לראשונה מעל מיליון כלי רכב בסין ועד אז תשיק שלושה דגמי פלאג-אין הייבריד ו-2 דגמים חשמליים. הרווח התפעולי של מפעליה בסין מתוכנן להגיע ב-2021 ל-10%.

PSA מתכננת לחזק את המובילות שלה, באירופה, בקטגוריית הרכבים המסחריים הקלים ולשם כך תקים יחידה עסקית נפרדת ותשיק פיק-אפ 1 טון. עד 2021 המברה מתכננת להכפיל פי 3 את המכירות מחוץ לשוק המקומי ולהכפיל את הרווח הגלובלי מכלי רכב מסחריים.

psa_new

פעילות ליסינג ופלטפורמה דיגיטלית

PSA מתכננת גם לפעול בתחום הליסינג התפעולי, ותציע בתחום זה שתי הצעות ביטוח חדשות, האחת pay as you drive והשניה pay how you drive. הרווח מיחידה זו, של ספקית ניידות, אמור לעמוד ב-2021 על 100 מ’ י’.

עד סוף 2016 PSA  מתכננת השלמת הקמת פלטפורמות מסחר דיגיטליות במכוניות שיפעלו בסקטורים B2B, B2C, ו-C2C. תחילת הפעילות של הפלטפורמות צפויה ל-2017 ובשנת 2021 הם מתוכננות לבצע 800,000 מכירות. הכנסות של 300 מ’ י’ צפויות שירותי מכונית מקושרת שונים.

בחזרה לצפון אמריקה

החלק המאתגר ביותר בתוכנית העבודה, וזה שלגביו לא פורסמו כל מספרים או תאריכי יעד, הוא “כניסה פרוגרסיבית לצפון אמריקה.” PSA מקימה כעת צוות שיהיה אחראי על החדירה שתתבצע בשלושה שלבים, הראשון הפעלת שירותי ניידות החל מ-2017, השלב השני הוא פיתוח של פתרונות ניידו המבוססים על כלי הרכב של הקבוצה והלב השלישי הינו  מכירת מכוניות ואם אפשרי גם רכישת תכולה מקומית.

בטווח הקצר יותר, PSA הודיעה על מדיניות דיווידנד חדשה, שתיושם החלה מהשנה, ומבוססת על יחס תשלום של 25%.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*