ניסאן הציגה מערכת מאריך טווח, e-Power, בניסאן נוט

  • יצרנית המכונית החשמלית ניסאן ליף פונה בכיוון חדש.
  • המערכת תותקן בשלב ראשון בניסאן נוט שתשווק ביפן.
  • עדיין לא ידועות תכניות שיווק נוספות.
תרשים מערכת ה-e-Power (ניסאן)
תרשים מערכת ה-e-Power (ניסאן)

אוטוניוז, 08.11.2016 – ניסאן, יצרנית המכוניות החשמליות ההמוניות הראשונה בעולם, חשפה לאחרונה מערכת מאריך טווח אותה מכנה החברה e-Power. המערכת מבוססת על מערכת ההנעה החשמלית של הניסאן ליף אולם נוסף לה מנוע בעירה פנימית (3-ציל’, 1.2 ל’) ומצבר הליתיום-יון המותקן בה הוקטן. ניסאן טרם חשפה תכניות להשקה מסחרית של המערכת, אם כי בחשיפת המנוע הוצגו תמונות ואיורים של הניסאן נוט. לפי העיתונות הבריטית הניסאן נוט e-Power תשווק ביפן ועדיין לא ידועות תכניות לשיווקה מחוץ ליפן.

ניסאן היא לא יצרנית המכוניות הראשונה הפונה למערכת מאריך טווח באמצעות מנוע בעירה פנימית. קדמו לה ג’נרל מוטורס עם השברולט וולט וב.מ.וו עם ה-i3, אולם התפנית של ניסאן, שעד כה דגלה במכונית חשמלית באופן מלא, היתה בלתי צפויה. ה-e-Power אינה זהה למערכות שקדמו לה. היא אינה יכולה להטעין ממטען חשמל נייח כמכוניות פלאג-אין הייבריד או הב.מ.וו i3 ומערכת ההנעה שלה שונה מזו של השברולט וולט. בוולט מערכת ההנעה היא מורכבת מאד ובמצבים מסויימים פועלת ישירות על הגלגלים. ב-e-Power ההנעה היא תמיד חשמלית כאשר החשמל יכול להגיע או ממצבר הליתיום יון או ישירות מהגנרטור, כלומר מנוע הבעירה הפנימית.

לדברי קרלוס גוהן, הבוס של ניסאן, בעתיד הבינוני מערכת הנעה כזו עשויה להוות תחליף לפחות חלקי לדחיקתם של מנועי הדיזל מחוץ לשוק בגלל הזיהום הרב והמסוכן שהם יוצרים. “ה-e-Power הוא לגמרי תחרותי בעלותו בהשוואה לדיזל,” צוטט גוהן באתר gas2.org וגם ציין שהוא יהיה זמין בשווקים האירופים, בהם מנועי דיזל הינם פופולאריים ביותר.

השקת הנוט עם מערכת מאריך טווח מעלה גם תהיות לגבי היכולת לפתח מכונית חשמלית (BEV) בעלת יכולת נסיעה לטווח ארוך, שהרי ניסאן היתה היצרנית הראשונה להאמין בפתרון של המכונית החשמלית.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*