מת הלורד סנודון, פתח את דרכה של המיני לאייקון תרבותי ותופעה חברתית

  • בעת חתונתו עם הנסיכה מרגרט ביקש לורד סנודון מידידו אלק איסיגוניס, מתנה את המיני.
  • בעקבות הזוג המלכותי הלכו סלבריטאים רבים שחילצו את המיני מתחילת שיווק איטית.
  • איסיגוניס לקח את המלכה לסיבוב במכונית המהפכנית.
הלורד סנודון מנסה לפתוח את דלת המיני ומאחורי הנסיכה מרגרט. מאחורי המיני מציצה רולס-רויס
הלורד סנודון מנסה לפתוח את דלת המיני ומאחורי הנסיכה מרגרט. מאחורי המיני מציצה רולס-רויס

אוטוניוז, 14.01.2017 –  לורד סנודון, מי שהיה בעלה של הנסיכה מרגרט, אחותה הצעירה של המלכה אליזבת’ השניה, ידיד של אלק איסיגוניס, מתכננה של המיני ומכוניות בריטיות איקוניות נוספות, ומי שחילץ בתחילת שנות ה-60′ את המיני, המכונית הזעירה של קונצרן BMC, שהיתה ידועה אז כאוסטין A7 ומיני מוריס מיינור מהקשיים של תחילת שיווקה, מת השבוע באנגליה.

יום אחד ב-1960, כאשר איסיגוניס, המתכנן של המיני ומכוניות בריטיות קלאסיות נוספות, חזר לדירה שבה הוא חי עם אמו, בישרה לו האם שאחד מידידיו, שאת שמו לא זכרה, התארס לנסיכה מרגרט. כעבור שעות אחדות, בחדשות השעה 9 של אותו ערב, למד איסיגוניס שהמתארס המאושר הוא צלם הפורטרטים אנת’וני ארמסטרונג-ג’ונס. השניים, איסוגוניס ואמרסטרונג-ג’ונס, הכירו באמצע שנות ה-50′ ומדי שנה נהגו לצאת לחופשת סקי בדאבוס, שווייץ. לורד סנודון, שגם אחרי נישואיו לתוך בית המלוכה המשיך לצלם פורטרטים, הקדים בעשרות שנים את קייט מידלטון בכניסתו של אחד מפשוטי העם, commoners, לבית המלוכה, אם כי הנישואים הסתיימו כעבור 18 שנה בגירושין.

בראשית שנות ה-60, הנסיכה מרגרט נחשבה לדמות הפופולרית ביותר מקרב בית המלוכה ונהגה להתערב בחוגים חברתיים מתאימים, מה שלא היה מקובל באותה תקופה על עמיתיה למשפחה.

ב-6 במאי 1960 נישאו הלורד סנודון והנסיכה מרגרט, באירוע שחנך את ה-swinging sixties בבריטניה, אחרי עשור של קיצוב ומחסור. איסיגוניס נכח בכל טקסי החתונה הרשמיים והעניק ללורד החדש מתנה, מקדח חשמלי. אבל הלורד ביקשה מתנה נוספת, מכונית מיני וגם ביקש מאיסיגוניס שידאג שהצילינדרים יקדחו ויוגדלו כדי שתהיה לו מיני חזקה יותר משל כולם. לא ברור אם בקשה זו מולאה, אולם בני הזוג היו מהסלבריטיס הראשונים שקיבלו את המיני וצולמו עמה בהזדמנויות רבות. “הערך של התרומה שלהם להצלחת המכונית אינו יכול להיות מתואר בהערכת יתר,” כתבה ג’יליאן ברדסלי, בביוגרפיה הרשמית של איסיגונס, Issigonis (הוצאת Icon Books, 2005).

שבועות אחדים אחר כך איסיגוניס הוזעק לארמון וינדזור לקחת את המלכה לסיבוב על המיני ובהמשך נהגו בה פיטר סלרס, חברי הביטלס, טויגי, מריאן פיית’פול, כריסטין קילר וידוענים רבים אחרים.

המשכה של האגדה שלורד סנודון, אולי ה-commoner הראשון של בית המלוכה המודרני, סופר עם יותר מחמישה מיליון יחידות של דגם המיני הראשון, שזכה להצלחה רבה הן כמכונית לסלבריטיס ופשוטי העם, הן כמכונית מרוצים וראלי והן כאייקון תרבותי.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*