בוש מואשמת ששיחקה תפקיד קריטי בדיזלגייט

אוטוניוז, 23.08.2016 – בוש, ספקית הרכיבים הגדולה בעולם, ומי שאחראית למערכות ניהול המנוע במנועי הדיזל של פולקסווגן שנקלעו לפרשת הדיזלגייט,

פולקמר דנר, ה-CEO של בוש, במסיבת עתונאים בתערוכת פרנקפורט 2015 (אוטוניוז)
פולקמר דנר, ה-CEO של בוש. על הכוונת של תובעים בארה”ב (אוטוניוז)

שמרה עד כה על פרופיל נמוך בפרשה. אולם בשבוע שעבר טענו עורכי דין אמריקנים של בעלי מכוניות פולקסווגן המעורבות בפרשה שבוש פיתחה את טכנולוגיית ההטעיה כבר בראשית שנות ה-90′ וטענו שהיא היתה “שותפה פעילה בקונספירציה מאסיבית שמנשכה עשור ביחד עם פולקסווגן.”

בלומברג מדווחת שבעלי המכוניות השיגו הוכחות המראות שבוש פיתחה את ה-defeat device, התוכנה המאתרת כאשר המכונית נמצאת במבחן מעבדה ומשנה את הפרמטרים הקובעים את רמת הפליטה ומפחיתה אותה.

בוש הואשמה בשותפות ברמאות כבר מתחילת הפרשה, אולם היא טענה שהאחריות לכך היתה על מהנדסי קבוצת פולקסווגן ולעת עתה אף אחד מראשיה לא שילם בתפקידו על הפרשה, כפי שקרה בפולקסווגן. אולם במידה ויתברר שהפרשה אכן נוגעת באופן חמור יותר לבוש, היא עלולה להגיע עד לפולקמר דנר, יו”ר הנהלת הקבוצה, שלפי מסמכים שהוגשו לבית המשפט בארה”ב “שיחק תפקיד קריטי בתוכנית.” דנר התמנה ליו”ר ההנהלה ב-2012 ולפני כן היה אחראי על יחידת המחשבים בקבוצה שגם עוסקת בפיתוח מחשבים למכוניות. לפני כן הוא היה מנהל פיתוח ה-ECU היחידה השולטת על פעולת המנוע.

לפי התביעה החדשה אודי הובילה את הדרך בשימוש בטכניקה של ה-defeat device וחטיבת פולקסווגן הלכה בעקבותיה.

“לא יעלה על הדעת שבוש לא ידעה שהתוכנה שהיא היתה אחראית על הגדרתה, פיתוחה, מבחנה, תחזוקתה ואספקתה הכילה את ה-defeat device הבלתי חוקי,” צוטט הניו יורק טיימס מהמסמכים שהוגשו. “בוש היתה שותפה לסוד.”

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*