מטרופולין הציעה תמלוגים וזכתה בזיכיון להפעלת אשכול שרון-חולון, אגד, דן ונתיב אקספרס איבדו עשרות קווים

  • אגד איבדה את קווי סידרת ה-500 ובהם 501 ו-502 בין צומת רעננה לתל אביב.
  • דן איבדה שלושה קווים ונתיב אקספרס כ-15 קווים.
  • מטרופולין תרכוש 450 אוטובוסים חדשים, 20% מהם עם מערכות הנעה אלטרנטיבית.

אוטוניוז, 03.07.2017 – מפעילת התחבורה הציבורית מטרופולין זכתה בזיכיון להפעלת שירותי תחבורה ציבורית באשכול השרון-חולון, כך הודיע אתמול משרד התחבורה, שתיאר את המכרז כגדול ביותר שנערך אי פעם להפעלת תחבורה ציבורית. זכייתה של מטרופולין באה על חשבון אגד שהפסידה 10 קווי אוטובוסים מרכזיים אותם הפעילה במשך עשרות שנים ובהם 501, 502 ושורה של קווים אחרים בסידרת ה-500 הפועלים בין אזור השרון לתל אביב רבתי. נתיב אקספרס הפסידה לפחות 15 קווים שהפעילה בשנים האחרונות בין נתניה לתל אביב ובהם 600, 601 602 וקווים נוספים בסידרת ה-600, קווים הפועלים בין נתניה לתל אביב, לבני ברק ולתל השומר. דן איבדה שלושה קווים 6, 11 ו-12. אגד איבדה גם את קו 2 הפועל בחולון.

מטרופולין זכתה במכרז אחרי שהציעה תשלום תמלוגים עבור הזכיון, בהיקף של מיליוני שקלים, שאותו היא תשלם למדינה עד 90 יום לפני הפעלת האשכול. לבד ממטרופולין התמודדו במכרז מפעילות התחבורה הציבורית סופרבוס, אפיקים ונתיב אקספרס, אולם אף אחת מהן לא הציעה תשלום תמלוגים למדינה, נודע לאוטוניוז.

עבור מטרופולין, המפעילה היום מאות אוטובוסים באזור השרון (רעננה, הרצליה, כפ”ס), בדרום, קווי שירות בינעירוניים בין ת”א לב”ש והחודש החלה להפעיל קו מהשרון לאילת, קו 350, זו זכיה משמעותית שעשויה להכפיל את היקף פעילותה.

מטרופולין תפעיל בקווים אלה 450 אוטובוסים, אותם יהיה עליה לרכוש עד לתחילת הפעלת הזכיון במהלך 2018. 20% מהאוטובוסים שירכשו צריכים להיות בעלי הנעה אלטרנטיבית.

מטרופולין מנוהלת ע”י אילן קרני. בבעלות על החברה מחזיקות קבוצת מכשירי תנועה, יבואנית אוטובוסי מאן וחברת בון תור, שרכשה ב-2016 את תור בוס, שהיתה מהבעלים של מטרופולין מאז ייסודה ב-2000. בשנה שעברה הפעילה מטרופולין כ-620 אוטובוסים, כ-240 מהם באזור הדרום וכ-380 באזור השרון, לפי אתר החברה.

 

1 Comment on מטרופולין הציעה תמלוגים וזכתה בזיכיון להפעלת אשכול שרון-חולון, אגד, דן ונתיב אקספרס איבדו עשרות קווים

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*