לחץ מתגבר על הבוס של אודי בפרשת הדיזלגייט

  • חוזהו של רופרט שטאדלר הוארך בחמש שנים אולם חקירת הדיזלגייט באודי עשויה לקצר את כהונתו.
  • שטאדלר מנהל את אודי בעשר השנים האחרונות.
  • התביעה הגרמנית חוקרת את אודי, אחרי שלאחרונה דווח שגם מתיאס מולר, יו”ר הנהלת הקבוצה נחקר בפרשה.

אוטוניוז, 06.06.2017 – ב-17 במאי האחרון הוארך חוזהו של רופרט שטאדלר, הבוס של מותג אודי, בחמש שנים עד 2022. אולם ימים ספורים אחרי ההארכה יש סיכוי ששטאדלר, מהפנים המוכרות ביותר של קבוצת פולקסווגן, המוביל במשך חמש שנים את המותג הרווחי ביותר של הקבוצה, יסיים את תפקידו מוקדם מהמתוכנן. הסיבה, בימים אלה, דיזלגייט. רויטרס דיווחה על כך בהתבסס על שיחות עם חברי דירקטוריון קבוצת פולקסווגן.

לאחרונה מנהלת התביעה במינכן חקירה נגד אודי בחשד לרמאות בפרשת הדיזלגייט וזאת אחרי שמשרד התחבורה הגרמני האשים את אודי ברמאות במבחני פליטות.

אודי נחשדת הן ברמאות והן בפרסום פלילי בארה”ב. כעת החקירה הורחבה גם לגרמניה.

שטאלדר מכהן כיו”ר הנהלת אודי (תפקיד המקביל ל-CEO בחברה אמריקנית) של אודי החל מ-1 בינואר 2007. אם ישלים את מלוא החוזה החדש הוא יכהן 15 שנים כבוס של אודי. אולם, הסיכוי שימשיך וימלא את התפקיד תלוי בהתפתחות החקירה.

בניגוד למרבית הבכירים בתעשיית הרכב הגרמנית, המגיעים עם רקע ותארים בהנדסה מכאנית, שטאדלר למד ניהול עסקים, תכנון ובקרה של חברות, בנקאות והשקעות.

שטאדלר הצטרף לאודי ב-1990 ומאז מילא תפקידים שונים במסגרת אודי וקבוצת פולקסווגן.

מאז פרצה פרשת הדיזלגייט, בספטמבר 2015 פרשו מקבוצת פולקסווגן בכירים אחדים ובהם מרטין וינטרקורן, יו”ר הנהלת הקבוצה ואולריך האקנברג, המהנדס שהיה אחראי על פיתוח הנדסי באודי בעת שהפרשה פרצה.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*