טויוטה שמרה על מקומה כמותג הרכב בעל הערך הגבוה ביותר ב-BrandZ TOP 100

  • שישה מותגים אוטומטיביים בן 100 הראשונים.
  • טסלה עם הזינוק הגדול ביותר.
  • חברות הטכנולוגיה שולטות בסקר; ירידה לאורך השנים לתעשיית הרכב

אוטוניוז, 06.06.2017 – טויוטה שמרה על מקומה כמותג הרכב בעל הערך הרב ביותר, כאשר היא הקדימה שני מותגים גרמניים ב.מ.וו ומרצדס-בנץ בהתאם לסקר  Brandz 100 שפרסמה סוכנות קנטאר. הסקר על שילוב בין ערך המותגים, ראיונות עם יותר משלושה מיליון צרכנים ברחבי העולם ונתונים נוספים מבלומברג ו-Kantar Panel.

בין 100 המותגים הראשונים בסקר נמצאים שישה מותגים אוטומוטיביים כשאחרי שלושה הראשונים נמצאים פורד, הונד וניסאן.

טויוטה המותג הפופולרי ביותר, נסוג שני מקומות בדירוג הכללי למקום ה-30 עם ערך שוק של 28.7 מיליארד ד’ והקדים בחמישה מקומות את ב.מ.וו, שנסוג 8 מקומות ואת מרצדס-בנץ שהתקדם 4 מקומות למקום ה-40.

טסלה נכנס לראשונה לעשיריה הפותחת של תעשיית הרכב עם גידול של 32% בערך ל-5.9 מיליארד ד’ ודורג שמיני כשהוא עוקף בין השאר את לנד רובר ופורשה עם זינוק של 32 מקומות. אודי מדורג שביעי.

בדירוג הכללי גוגל, שמנייתה חצתה אתמול את רף ה-1,000 ד’, מדורגת במקום הראשון כשהערך שלה עלה ב-7% ל-245.6 מיליארד ד’. אפל שמרה על המקום השני ומייקורוספט סיימה שלישית כשערך המותג זינק ב-18% ל-143.2 מיליארד ד’.

בממוצע ערך המותגים ברשימת הטופ 100 עלה ב-8% ב-12 החודשים האחרונים וב-152% ב-12 השנים האחרונות.

בסך הכל תעשיית הרכב נסוגה לאורך השנים במעמדה בדירוג. טויוטה, ששומר לאורך שנים על המקום הראשון כמותג הרכב בעל הערך הרב ביותר, דורגה לפני 12 שנים במקום העשירי בדירוג הכולל והשנה כאמור במקום ה-30 בלבד. בסך הכל ערך מותגי המכוניות ב-2017 נותר ללא שינוי בהשוואה ל-2016, אחרי שב-2016 הוא ירד ב-3% בהשוואה ל-2015 וב-12 השנים האחרונות הוא ירד ב-6%.

מסקנות המחקר לגבי תעשיית הרכב הן שעליה לאזן בין הקדימויות שלה בתקופה שבה היא חווה הרבה חידושים ותחרות גדלה מצד חברות חדשות, להביע עמדה מקורית וייחודית לגבי החידושים ולא להיגרר אחרי העדר, להיות זריזים במחשבה ובביצוע בגלל התחרות מול תעשיית הטכנולוגיה הזריזה ולהגדיר מחדש את תפקידו של הדילר.

מכוניות סיניות

בדירוג נפרד, המוקדש לכלכלה הסינית, דורגו ארבע מותגי מכוניות סיניים בקרב 100 המותגים הסיניים בעלי הערך הרב ביותר. ב-2014 רק מותג מכוניות סיני אחד נכלל בדירוג. המותגים הם BYD, גרייט וואל, צ’אנגאן וגילי.

בשנה שעברה, לראשונה, מכירות מותגי רכב סיניים חצו את רף ה-10 מ’ יחידות. זינוק במכירות מכוניות לקראת סוף השנה שעברה איפשר לשוק הרכב הסיני לסיים את השנה בגידול במכירות של 13% ל-28 מ’ כלי רכב, כ-10 מ’ כלי רכב יותר מהשוק האמריקני, שהיה השני בגודלו בעולם.

מכירות מכוניות בעלות מערכות הנעה חילופיות, שהסינים מכנים new energy vehicles או NEV, זינקו ב-53% ל-507,000 יחידות.

המדד בודק אלמנטים כמו Brand Purpose, חדשנות, תקשורת, חוויית מותג, אהבה ועוד.

דירוג 10 המותגים האוטומוטיביים בעל הערך הרב ביותר (במיליארדי דולרים)

מותג ערך 2017 שינוי שינוי דירוג דירוג כללי
1 טויוטה 28,660 3%- 2- 30
2 ב.מ.וו 24,559 8%- 2- 35
3 מרצדס-בנץ 23,513 4% 1- 40
4 פורד 13,065 0% 8- 83
5 הונדה 12,613 8%- 8 91
6 ניסאן 11,341 3% 1%-
7 אודי 9,393 4% 1%-
8 טסלה 5,876 4% 32%
9 לנד רובר 5,534 3% 17%
10 פורשה 5,141 4% 16%

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*