טויוטה מפתחת מצברי מגנזיום שיחליפו מצברי ליתיום, ייצור מסחרי בעוד 20 שנה

מצבר מגנזיום שפותח ע"י מדענים בטויוטה (טויוטה)
מצבר מגנזיום שפותח ע”י מדענים בטויוטה (טויוטה)

אוטוניוז, 04.06.2016 – טויוטה הודיעה לאחרונה על פריצת דרך בתחום טכנולוגיית מצברים נטענים לכלי רכב מחושמלים, כאשר מהנדסי כימיה ב-Toyota Research Institute of North America (TRINA) פיתחו אלקטרולייט (נוזל מצבר) המבוסס על מגנזיום במקום על ליתיום. טויוטה צופה שפיתוח טכנולוגיה זו ליישום מסחרי צפוי רק בעוד 20 שנה.

תיאורטית שימוש במגנזיום נחשב לבטוח יותר, מאחר שליתיום במצב טבעי נוטה להתלקח כאשר הוא נחשף לאויר. כדי להקטין את הסכנה יונים נלקחים ממתכת הליתיום מוטבעים לתוך מוטות הגרפיט שבהם נעשה שימוש באנודה של המצבר. אולם המחסור במתכת מגביל את כמות החשמל שהמצבר יכול לאגור. מגנזיום לעומת זאת היא מתכת הרבה יותר יציבה ולכן עם פוטנציאל גבוה יותר לאגירת אנרגיה, לפי הודעה לעיתונות של טויוטה. עד לפריצת הדרך במחקר זה השימוש במגנזיום היה מוגבל מאחר שלא נמצא אלקטרולייט ידידותי למגנזיום.

מי שעלתה על פתרון לבעיה היא מדענית בשם רנה מוהטאדי, שחקרה חומרים לאחסון מימן, הנחוץ לתאי דלק חשמליים, והגיעה למסקנה שחומרים אלה יכולים גם לפתור את הבעיה אל עירוב מגנזיום באלקטרולייט. לדברי טויוטה במחקר נוסף הוכחה התיאוריה כנכונה ותוצאותיו פורסמו בעיתון מדעי גרמני מוביל.

המסקנה המעשית מהמחקר היא שהשימוש במגנזיום יאפשר השגת צפיפות חשמלית גבוהה יותר ורמת בטיחות גבוהה יותר בהשוואה למצברי ליתיום. אבל כאמור לא פחות מ-20 שנה יעברו עד שטכנולוגיה זו תיושם ברמה מסחרית.

מדענים ב-TRINA על מצבר המגנזיום

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*