האיחוד האירופי יפרסם תקנות בטיחות חדשות עוד השנה

  • התקנות עשויות לגעת בעיקר בנקודות מתות במשאיות.
  • בשנה שעברה נהרגו באיחוד האירופי כ-25,500 איש בתאונות דרכים.
  • מטרת האיחוד להגיע ל-10,000 הרוגים בשנה אינה ריאלית.

אוטוניוז, 22.05.2017 – האיחוד האירופי צפוי לקבל עד סוף השנה תקנות בטיחות חדשות, כך דיווחה רויטרס. השינויים לתקנות הקיימות יוכנסו בעקבות לחץ של קבוצות לובי בתחום. בעבר הודיעו מוסדות האיחוד על כוונתם להפחית את מספר ההרוגים מ-20,000 בשנה ל-10,000 בשנה. בשנה שעברה ירד מספר ההרוגים בתאונות דרכים באירופה ב-2% לכ-25,500 איש.

ה-EU הוא הארגון היחידי שמסוגל להכתיב תקנות בטיחות והתקנת ציוד ביטחותי ליצרניות הרכב. מערכות בטיחות, דוגמת בלימה אוטומטית (AEB) ובקרת מהירות אקטיבית (ACC) הן למעשה חלק מאבני הבניה של מכוניות אוטונומיות.

חלק ניכר מהשיפור בתקנות אמור לגעת ל”נקודות מתות” בהסתכלות מתוך משאיות במראת הצד. שימוש במצלמות כדי להקטין את שטח הנקודות המתות עשוי לתרום להפחת נכרת בתאונות משאיות, שהסיכוי שלהן לקטלניות הוא גבוה.

“לאיחוד האירופי יש סמכויות בלעדיות לקבוע כללי בטיחות ברכב ואין נדרש יותר מאשר עדכון בשוק המשאיות אשר, בניגוד למכוניות, אין חדשנות בטיחותית. בינתיים, נקודות מתות בתכנון המיושן של המשאיות הורג מאות רוכבי אופניים והולכי רגל בכל שנה,” אמר סטף קורנליוס מהקמפיין Transport & Environment.

תקנות בטיחות שחייבו את יצרניות הרכב להשתמש בציוד חדש היוו למעשה את קרש הקפיצה של מובילאיי להצלחה מסחרית. לפני מספר שנים הוחלט באיחוד האירופי שכדי לקבל חמישה כוכבים במבחני ריסוק על המכוניות להיות מצוידות במערכת התרעה דוגמת מובילאיי. לחברה הישראלית היה אז מוצר טוב במחיר מצויין והיא השתלטה על כ-70% מכלל השוק העולמי למערכות ADAS מסוג זה. רק אז, כאשר מובילאיי החלה למכור ליצרניות הרכב בהיקפים של מיליוני צ’יפים בשנה, היא נחלצה מדשדוש באפטרמרקט והזינוק המטאורי שלה החל.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*