דלפי וטראנסדב יבחנו שירות הסעות אוטונומי בהתאם לביקוש בצרפת

  • הפרויקט יופעל בשני אזורים וייקחו בו חלק שתי מכוניות קטנות ואוטובוס
  • דלפי תספק את התשתית הטכנולוגית, טראנסדב ניהול התנועה, כירטוס.
  • הפעלה מסחרית מתוכננת ל-2019.
תרשים הפעלת שירות ההסעות האוטונומי. הבעיות העיקריות הן הק"מ הראשון והק"מ האחרון (דלפי)
תרשים הפעלת שירות ההסעות האוטונומי. הבעיות העיקריות הן הק”מ הראשון והק”מ האחרון (דלפי)

אוטוניוז, 08.06.2017 – דלפי אוטומוטיב ו-Transdev, מפעילת התחבורה הציבורית הצרפתית, יתחילו לשתף פעולה בפרויקט שנועד לבחון שירותי הסעה לפי ביקוש בכלי רכב אוטונומיים (Automated Mobility-on-Demand – AMoD). שתי החברות ישיקו ניסויים בצרפת באזור פאריס ובנורמנדי. לקראת סוף השנה שתי החברות יתחילו להפעיל בנורמנדי שתי מכוניות רנו Zoe ואוטובוס שאטל באזור פאריס. כלי הרכב יצוידו בטכנולוגיית נהיגה אוטונומית שפותחה ע”י דלפי ומובילאיי. טראנסדב תנהל את הפרויקט, תספק שירותי כרטוס, שילוח, קביעת נתיב ושירותי בקר בשלט רחוק.

בניסוי ייקחו חלק גם חברות נוספות המפעילות שירותים בתחום ובהן Ottomatika המפתחת תוכנה לבקרת כלי רכב, Control-Tec המבצעת אנליטיקה בזמן אמת לנתונים ו-Movimento המתמחה בעדכון תוכנות אלחוטי (OTA).

לפי הודעת החברות מדובר בפרוייקט ראשון מסוגו בתחום התחבורה הציבורית. בשלב הראשון כלי הרכב שייקחו חלק בפרויקט יהיו מאוישים בנהגים. “מטרתנו היא שלא יהיה נהג בכלי הרכב מהר ככל האפשר,” אמר בתדרוך לעיתונאים יאן לריש, מנהל התפעול של טראנסדב (לשעבר Veolia), בתדרוך לעיתונאים.

“כדי להשיג זאת, דלפי תשלב פלטפורמת CSLP שלה לכלי שירות הניידות של טראנסדב, כולל מחשב מרכזי המריץ את תוכנת הבקרה Ottmatika של דלפי, חבילת חיישנים מקיפה, וכל התקני החיבור והמידע הנדרשים המבוססים על אנליטיקה בזמן אמת של Control-Tec, ועידכוני תוכנה אלחוטיים ומאובטחים של Movimento וטכנולוגיות טכנולוגיית REM של מובילאיי, אמר גלן דהווס, מנהל הטכנולוגיה הראשי של דלפי, בהודעה לעיתונות. “טראנסדב תשלב את תוכנת Universal Routing Engine שלה ואת תוכנת השליטה מרחוק, כולל תשתיות חכמות ומודולי תוכנה נוספים המוקדשים לתחבורה ציבורית וממנפים את הידע העמוק שלה בתרחישי השימוש הסעות ומפרטי איכות השירות עבור שירותי ניידות משותפים.”

בשנים האחרונות הפעילה טראנסדב פרויקטים ניסיוניים אחדים של שאטלים אוטונומיים בערים אחדות באירופה. אחת המטרות של הפרויקטים הניסיוניים היא לבחון שיטות לביצוע המייל הראשון והמייל האחרון של הנסיעות, כלומר לאסוף את הנוסעים מדלת בית ולהוריד אותם בנקודת היעד שלהם ולא רק שירות בין תחנות. בניסיונות אלה השתמשה החברה בכלי רכב חשמלי שפותח ע”י קבוצת ליג’יה הצרפתית צויד במערכת נהיגה אוטונומית של Easy Mile וכונה EZ10.

“בעוד שני הניסיונות מתחילים עם שתי מכוניות ושאטל, הציפייה היא כי נוכל להגדיל זאת,” אמר דהווס, “ההשקעות שאנחנו עושים כאן נועדו לאפשר את המסחור. הניסיונות נועדו לאמת את הגישה והטכנולוגיה.”

דלפי וטראנסדב מתכננות להתחיל בהפעלה מסחרית של ה-AMoD ב-2019.

תרשים שירותי ההסעות האוטונומיים שדלפי וטראנסדב מתכננות להפעיל (דלפי)
תרשים שירותי ההסעות האוטונומיים שדלפי וטראנסדב מתכננות להפעיל (דלפי)

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*