ג.פ. בחריין, סיבוב 3 באליפות העולם: בדו קרב עם המילטון הפעם תורו של ווטל לנצח

  • סבסטיאן ווטל זכה בניצחונו השני העונה במרוץ הלילה בבחריין.
  • המילטון סיים בפעם השניה העונה במקום השני ומפגר אחרי ווטל במאבק על אליפות העולם.
  • וורסטפאן פרש בשבלים הראשונים בגלל תקלה בבלמי הרד בול.
סבסטיאן ווטל מניף ניצב על מדרגה מס. 1 עם גביע פעם שניה העונה ( STUDIO COLOMBO PER FERRARI MEDIA)
סבסטיאן ווטל ניצב על מדרגה מס. 1 עם גביע פעם שניה העונה (STUDIO COLOMBO PER FERRARI MEDIA)

אוטוניוז, 16.04.2017 – סבסטיאן ווטל בפרארי זינק מהמקום השלישי, עלה למקום השני כשעקף בכניסה לפניה הראשונה את לואיס המילטון במרצדס, שכנראה לא התאושש עדיין מהמהלומה שהנחית עליו אתמול (שבת) במקצה הדירוג לגרנד פרי של בחריין כשזכה בפול פוזישן, עמיתו לקבוצת מרצדס וולטרי בוטאס, החליף צמיגים לאנדרקאט על מרצדס כבר בהקפה ה-11 והצליח לחמוק אפילו מפגיעתה הרעה של מכונית הבטיחות, שנפרשה בהקפה ה-14 אחרי תאונה בין לאנס סטרול בויליאמס-מרצדס לקרלוס סאיינז בטורו רוסו, בדרכו לניצחון שני העונה ולמקום ראשון בדירוג הנהגים. כאשר כל המכוניות נהרו להחלפת צמיגים אחרי התאונה סטרול-סאיינז, ווטל עלה למקום הראשון, ולמרות שלא החזיק בו לאורך כל המרוץ, הוא חזר אליו בהקפה ה-41 כשהמילטון נאלץ להיכנס להחלפת צמיגים וגם להתעכב חמש שניות נוספות בפיטס, עונש על עיכובו של דניאל ריקארדו בכניסה לפיטס כאשר מכונית הבטיחות יצאה למסלול. העונש הזה חיסל את סיכוייו של המילטון לתקוף את ווטל. בשלבים האחרונים הוא עקף את בוטאס ושבע הקפות מהסיום הפער הצטמצם לווטל עד ל-10 שנ’ אולם האיום היה אופטי בלבד.

בוטאס הוביל בהקפות הראשונות, כאשר על זנבו ווטל ואחריהם המילטון ושתי מכוניות הרד בול-רנו אחרי שמקס וורסטפאן עקף את דניאל ריקארדו בפניה השניה. אולם וורסטפאן, הכוכב של המרוץ הקודם בסין, היה פרש בשלב מוקדם, אחרי שכשל בבלמי הרד בול-רנו בהקפה ה-12 שלח אותו אל גדר הבטיחות ואל מחוץ למרוץ. תיאורטית מכונית הבטיחות היתה מנוגדת לאינטרס של ווטל, שכבר חנה פעם אחת להחלפת צמיגים באנדרקאט, אולם למזלו, הוא גילה שהוא במקום הראשון, אחרי מכונית הבטיחות, כאשר כל המובילים השלימו את עצירות התדלוק. מכאן התנהל המרוץ בשליטה של ווטל, כאשר המילטון סופג עונש תוספת חמש שנ’ לזמנו בשל התקרית עם ריקארדו בכניסה לפיטס, המרצדס של בוטאס סבלה מהיגוי יתר והצמיגים של ריקארדו גילו אחיזה עלובה בזינוק החוזר, כשהאוסטרלי איבד שלושה מקומות בפחות מהקפה.

במהלך המרוץ הניח בוטאס פעמיים להמילטון, בהוראת הקבוצה לעקוף אותו, אולם נראה שגם ללא הוראות מיוחדות הוא לא היה עומד מול מהירותו של הבריטי. אולם המילטון סבל מעונש של חמש שניות, שאותו ביצע בעצירת הצמיגים השניה בהקפה ה-41 ממנה חזר בפיגור של כ-15 שנ’ מווטל. רק תקלה בלתי צפויה עלולה היתה לגזול מהגרמני את נצחונו ה-44.

בהקפה ה-55, שלוש הקפות מהסיום הצטמצם יתרונו של ווטל ל-5.5 שנ’ והמילטון, במקום השני, התעניין האם יש עדיין סיכוי לסיום צמוד עם ווטל, כאשר אלונסו, התלונן על בעיות במנוע ופרש מהמקום ה-13 לפיטס, אחרי עוד סוף שבוע שמנוע ההונדה לא סיפק את הסחורה.

בשלוש ההקפות האחרונות המילטון הוריד את הקצב בעוד ראייקונן במקום הרביעי הגביר אותו, לפחות יחסית לבוטאס, אבל ללא תועלת. הוא לפחות יכול היה להנות מניצחונו של ווטל.

תוצאות:

  1. ווטל (פרארי)
  2. המילטון (מרצדס)
  3. בוטאס (מרצדס)
  4. ראייקונן (פרארי)
  5. ריקארדו (רד בול)
  6. מאסה (ויליאמס)
  7. פרז (פורס אינדיה)
  8. גרוז’אן (האס)
  9. הולקנברג (רנו)
  10. אוקון (פורס אינדיה)

דירוג נהגים:

  1. ווטל 68 נק’
  2. המילטון 61
  3. בוטאס 38
  4. ראייקונן 34
  5. וורסטפאן 25
  6. ריקארדו 22
  7. מאסה 16
  8. פרז 12
  9. סאיינז 10
  10. מגנוסן, גרוז’אן 4

 

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*