גידול השקעות בטכנולוגיות ובפעילויות חדשות יקטין רווחי פורד ב-2017

אופניים ושאטלים תחומי העסקים החדשים של פורד. מה הנרי היה אומר? (פורד)
אופניים ושאטלים תחומי העסקים החדשים של פורד עם מרווח של 20% (פורד)

אוטוניוז, 15.09.2016 – פורד הודיעה אתמול (ד’) שהיא צופה ירידה ברווחים בשנה הבאה בעקבות גידול בהשקעות במכוניות אוטונומיות, טכנולוגיות חדשות ועיסוק מוגבר בניידות. אתמול חנכה אובר את שירות המוניות ללא נהג בפיטסבורג כשהיא עושה שימוש במכוניות פורד פיוז’ן הייבריד. בעתיד יוכנסו לשירות דגמי וולבו XC90.

פורד הודיעה על כך באירוע שכונס בחופזה, “יום משקיע” ואחרי שהחברה חשפה בשבוע האחרון פעילות בתחום הניידות עם רכישת חברה המפעילה שאטלים וחברה לשיתוף אופניים, שתיהן פועלות בסן פרנסיסקו.

בחודשים האחרונים סבלו מכירות קבוצת פורד מירידה. באוגוסט נפלו המכירות ב-8.8%. עם פרסום הדו”חות לרבעון השני של השנה הורידה פורד את תחזית המכירות לשוק האמריקני ב-17.4 מיליון מכוניות במקום מעל 18 מיליון מכוניות בתחזית קודמת.  “אנחנו חוזים בהבשלה של מחזור כלכלי,” אמר אז בוב שאנקס, הCFO- של הקבוצה בשיחת אנליסטים. בשבוע שעבר, כאשר פורד הודיעה על האירוע, היא גם דיווחה על הורדת הצפי לרווח שנתי ל-10.2 מיליארד ד’ לעומת רווח של 10.8 מיליארד ד’ בשנה שעברה.

הוביל את יום המשקיע מרק פילדס, נשיא ו-CEO של הקבוצה, שאמר שפורד צופה ש”הזדמנויות מתעוררות” שיניבו לחברה רווחים ניכרים. בעוד המרווח הנוכחי בפעילות הליבה של פורד צפוי להישמר על כ-8% בפעילויות החדשות פורד צופה למרווח של 20%.

בתחום של “הזדמנויות מתעוררות” ציין פילדס את חשמול כלי הרכב ופיתוח מערכות נהיגה אוטונומית ברמה 4. כלי הרכב האוטונומיים של פורד מיועדים בעיקר לשימוש בציי רכב בחברות המפעילות שיתוף נסיעות או שטאלים, כמו זה שפורד רכשה השבוע. פורד צופה שכלי רכב אוטונומיים עשויים לתפוס פלח שוק של 20% בסוף העשור הבא. פורד צופה להשיק ב-2021 שירות מוניות עם מכוניות ללא אביזרי נהיגה כמו הגה ודוושות.

פורד פיוז'ן הייבריד מכונית מבחן עם מערכות נהיגה אוטונומית (פורד)
פורד פיוז’ן הייבריד מערכת נהיגה אוטונומית. המונית ללא נהג הראשונה של אובר (פורד)

שירותי שיתוף המכוניות שפורד מציעה לא יהיו זולים מבעלות על מכונית, לדברי החברה. באופן מסורתי עלות מייל לק”מ נעה בין 70 סנט ל-1.50 דולר, בעוד עלות שימוש במונית היתה גבוהה פי 4 ועלות שימוש בתחבורה שיתופית הוא כפול מעלות שימוש במכונית פרטית. כלי הרכב האוטונומי של פורד יוכל להפחית את העלות לכדולר אחד למייל ואף פחות ובכך יתחרה בעלות השימוש בכלי רכב פרטי.

פורד צופה שב-2017 הרווח של החברה ירד עוד יותר והוא יחזור לגדול ב-2018. החברה שואפת להשיג חסכון של 3 מיליארד ד’ באמצעות ייעול פעילות החברה, ולהשקיע אותם בתחומים החדשים בהם היא פעילה. החברה גם צופה לשמור על לפחות 20 מיליארד ד’ במזומן בקופת החברה. החברה צופה שהיא תמשיך לחלק דיבידנדים גם בתקופה זו.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*