גולדן דרגון מרחיבה שיווק מידיבוסים ואוטובוסים גדולים

גולדן דרגון מידיבוס (יח"צ)
גולדן דרגון מידיבוס (יח”צ)

אוטוניוז 19.07.2016 – גולדן סוכנויות אוטובוסים ישראל, יבואנית אוטובוסי גולדן דרגון, שבבעלות משפחת בליליוס, הודיעה לאחרונה על כניסתה לתחומי הנעה אלטרנטיבית עם השקתם של אוטובוס חשמלי ואוטובוס CNG שיופעלו ברמה של ניסוי, אחד מכל שיטת הנעה, באזורי הפעולה של סופרבוס, חברת התחבורה הציבורית שבבעלות משפחת בליליוס, שהיא גם בעלת השליטה בגולדן דרגון ישראל. אולם, מהנעות אלטרנטיביות עדיין אי אפשר לעשות עסקים ולשם כך השיקה החברה אוטובוסים ומיניבוסים גם הם כמובן מתוצרת גולדן דרגון המכוונים לשוק ההיסעים לסוגיו השונים. וכך במקביל להצגת האוטובוס החשמלי ואוטובוס ה-CNG הציגה החברה מגוון אוטובוסים ומיניבוסים המצוידים במנועי FPT, חברה סינית המייצרת עבור אוטובוסי גולדן דרגון את מנועי הדיזל ומנועי דיזל של קאמינס.

בחצי הראשון של 2016 מסרה גולדן דרגון 174 אוטובוסים, ירידה של 10.3% בהשוואה לשנה שעברה, כולם בסגמנט האוטובוסים הכבדים העירוניים, מעל 12 טון. בסגמנט זה דורגה הקבוצה במקום רביעי. 143 אוטובוסים היו מהדגם העירוני, XML6125CC שהחברה מכנה Pivot. הנתונים לקוחים מנתוני איגוד יבואני הרכב.

כדי לגוון את המוצרים ולפנות לקהל לקוחות רחב יותר (לעת עתה ההערכה היא שגולדן דרגון משווקת בעיקר לספורבוס הנמצאת בבעלותה) התחילה החברה לשווק גם אוטובוסים תיירות, אוטובוס בינעירוני ומידיבוס שיפנו לקהלי לקוחות מגוונים יותר.

המידיבוס, המכונה גם Splendour, ששלוש יחידות שלו עברו רישוי כבר בחצי הראשון של השנה, מצויד במנוע קאמינס 6.7 ל’ שהספקו 280 כ”ס ב2,300 סל”ד ומומנט 1,020 עד 1,200 נ”מ ב-1,250 סל”ד ומותקנים בו 39 מושבים.

אוטובוס היסעים ותיור מצויד במנוע FPT Cursor בנפח 8.7 ל’, הספק 360 כ”ס ב-2,200 סל”ד ומומנט 1,200-1,530 נ”מ ב-1,650 סל”ד. לדגם זה 53/55+1+1 מושבים. האוטובוס נמכר עם אחריות מקיפה לשלוש שנים או 300,000 ק”מ.

דגם תיירותי מפואר מצוייד במנוע FPT Cursor 9 בנפח 8.7 ל’ שהפקו 400 כ”ס ב-2,200 סל”ד ומומנט 1,200-1,655 נ”מ ב-1,700 סל”ד. באוטובוס זה 55+1+1 מקומות ישיבה.

גולדן דרגון מציעה גם דגם לנסיעות בינעירוניות עם מנוע FTP Cursor 9 בנפח 8.7 ל’ ועם 51 מקומות ישיבה.

ככל האוטובוסים המיוצרים בסין הרכיבים המרכזיים עבורם מיוצרים ע”י חברות גרמניות ידועות. תיבות ההילוכים הן מתוצרת ZF שמספקת גם את מערכת ההיגוי וגם מערכות סרנים. מערכות הבלמים הן מתוצרת Knorr ומערכת בקרת בלמים אלקטרונית מתוצרת Wabco. מערכות מיזוג האויר הן מתוצרת Thermoking/Sutrak.

גולדן דרגון ישראל מסרה שכבר בפס הייצור מורכבת באוטובוסים מערכת טרפילוג לניטור פעולות האוטובוס.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*