ב.מ.וו סידרה 5 החדשה, התשובה הבווארית למרצדס E קלאס

  • ב.מ.וו מציגה את הדור השישי של סידרה 5.
  • שני מנועי טורבו בנזין חדשים וישומים מתקדמים של נהיגה אוטונומית.
  • במרס יוצגו גירסאות פלאג-אין הייבריד וגירסת M ספורטיבית.
bmw_5_sre_1248
ב.מ.וו סידרה 5 החדשה (ב.מ.וו)

אוטוניוז, 15.10.2016 – ב.מ.וו חשפה את הדור השישי של סידרה 5 כשהיא מצוידת בשני מנועי בנזין חדשים, גירסת פלאג-אין הייבריד ואמצעי נהיגה חצי אוטונומית המתחרים ישירות באלה של מרצדס-בנץ E Class שהוצגה בשנה האחרונה. הדגם שגדל מעט במידותיו בכל המימדים ובסיס הגלגלים שלו התארך במעט, שוקל 100 ק”ג פחות מהדגם היוצא הודות לשימוש נרחב יותר בפלדה קלה ובאלומיניום (מכסה תא המטען מיוצר מאלומיניום). אולם ב.מ.וו לא ניצלה עדיין את הידע והניסון שצברה בשימוש בחומרים מרוכבים, מהם מיוצרים הדגמים מסידרה i, בדגם החדש, בדגם החדש.

סידרה 5 החדשה תגיע לשווקים הגלובליים החל בפברואר 2017 (בישראל לקראת סוף הרבעון הראשון) בגרסאות הנעה אחורית והנעה כפולה. הדגם הבסיסי צפוי להיות ה- 530i ו-530i xDrive, הראשונה הנעה אחורית השניה הנעה כפולה, עם מנוע טורבו-בנזין 2.0 ל’ שהספקו 252 כ”ס, תאוצה 0-100 קמ”ש 6.2 שנ’ וצריכת דלק ממוצעת 5.7 ל’/100 ק”מ; 540i ו-540i xDrive עם מנוע 6-ציל’ בשורה, 3.0 ל’ הספק 340 כ”ס, תאוצה 0-100 ק”מ 5.1 שנ’ וצרית דלק 6.7 ל’/100 ק”מ; 520d ו-520d xDrive עם מנוע טורבו דיזל 2.0 ל’ בהספק 190 כ”ס; 530d ו-530d xDrive עם מנוע טורבו דיזל 6-ציל’ בשורה והספק 265 כ”ס.

חודש מאוחר יותר, מרס 2017, יצטרפו לסידרה גרסאות ה-530e iPerformance, גירסת הפלאג-אין הייבריד שמערכת הכוח שלה מורכבת ממנוע טורבו בנזין 2.0 ל’ והספק כולל של 252 כ”ס; 520d EfficientDynamics Edition עם מנוע טורבו דיזל 2.0 ל’ 190 כ”ס; M550i xDrive גירסת ה-M הספורטיבית עם הנעה כפולה, מנוע V8 טורבו בנזין, 4.4 ל’ שהספקו 462 כ”ס, ותאוצה ל-100 קמ”ש האורכת 4.0 שנ’.

צעד בדרך לנהיגה אוטונומית

ה-5 החדשה תצויד במגוון של מערכות סיוע לנהג בתנאים שונים כאשר הבסיס למערכת החיישנים תהיה מצלמת ווידיאו סטיריאו ואופציות לחיישני רדאר ואולטרהסאונד לבקרת אזור המכונית. מערכת Lane Keeping Assistance מסייעת לשמור על הנתיב, מפקחת על סביבת המכונית וגם מסוגלת ליישם תיקוני היגוי כאשר היא חשה בסכנת תאונה. הפונצקיות של מערכת בקרת השיוט האדפיטיבית (ACC) הוגדלו.

שיפורים הוכנסו גם למערכת האינפוטיינמנט iDrive המבוססת על מסך ברזולוציה גבוהה בגודל 10.25 אינצ’. את המערכת ניתן להפעיל במגוון של צורות כולל באמצעות כפתור הבקרה, הפעלה קולית, הפעלה באמצעות תנועות או במגע במסך המגע. מערכת התצוגה העילית הוגדלה ב-70% בהשוואה למערכת הקודמת והיא מסוגלת להציג יותר נתונים מאשר המערכת בדגם הקודם כולל תמרורים, רשימות טלפון ותחנות רדיו, נתוני ניווט והתראות.

רמת הקישורית של הדגם שופרה אף היא באמצעות וכוללת אפשרויות שונות להשגת מקום חניה ומערכת חניה אוטומטית המאפשרת החניית המכונית במקומות שבהם חלל החניה הוא מצומצם. הדגם מגיע עם אינטגרציה ל-CarPlay של אפל, טעינת טלפון אינדוקטיבית ומערכת WiFi לחיבור של עד 10 מכשירים.

בחמישה הדורות הראשונים של סידרה 5 יוצרו מעל 7.6 יחידות. “אין לי ספק שסידרה 5 החדשה תקבע את הבנצ’מרק הטכנולוגי, אבל גם תהיה לה משיכה רגשית. היא תשאר התגלמות מכונית הסדאן עסקים,” אמר בהודעה לעיתונות הראלד קורגר, יו”ר הנהלת ב.מ.וו.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*