בקריצה לטראמפ ב.מ.וו הודיעה על השקעה בסך 600 מיליון דולר במפעל בספארטנבורג

  • הקבוצה הודיעה על השקעה נוספת כדי להשביע את רצון הממשל.
  • ההשקעה תבוצע בארבע השנים הקרובות.
  • המפעל מייצא 70% מתוצרתו ודרוש לו סחר חופשי כדי להתקיים.
קרוגר, יו"ר הנהלת ב.מ.וו (שני מימין) עם מנהלים ועובדת אחת, בטקס בספארטנבורג (ב.מ.וו)
קרוגר, יו”ר הנהלת ב.מ.וו (שני מימין) עם מנהלים ועובדת אחת, בטקס בספארטנבורג (ב.מ.וו)

אוטוניוז, 27.06.2017 – קבוצת ב.מ.וו תשקיע 600 מ’ ד’ במפעלה בספאטרנבורג, דרום קרוליינה, בו מיוצרים מרבית דגמי ה-X של החברה. אתמול (ב’) השתתפו בכירי הקבוצה בטקס להשקת ה-X3 המחודש ולציון 25 שנים להחלטה להקמת המפעל. הטקס נערך במפעל.

“בסך הכל, קבוצת ב.מ.וו השקיעה שמונה מיליארד דולר במפעל ספארטנבורג עד כה,” אמר הראלד קרוגר, יו”ר הנהלת הקבוצה. “אני שמח לומר, שאנחנו משקיעים עוד 600 מ’ ד’ בתשתית הייצור שלנו כאן, עד 2021. זה עבור הדורות הבאים של דגמי ה-X שלנו. בארבע השנים הקרובות, נייצר גם 1,000 מקומות עבודה חדשים, וכוח האם שלנו כאן יעבור את ה-10,000.”

ההשקעה החדשה מתווספת על השקעה של מיליארד ד’ בהכנה לייצור ה-X7, רכב השטח הגדול, שייצורו צפוי להתחיל ב-2017. היקף הייצור הצפוי של המפעל יעמוד על 450,000 כלי רכב בשנה.

בהודעה על ההשקעה ניסה קרוגר, מצד אחד להראות לממשל החדש בוושינגטון שקבוצת רכב גרמנית מגדילה את השקעותיה בארה”ב, אבל מצד שני דיבר גם על סחר חופשי, מה שנוגד את הרעיונות של ממשל טראמפ. בעבר כדי להראות את חשיבות מפעלה לכלכלה האמריקנית, הבליטה ב.מ.וו את הטענה שזה המפעל בעל היקף הייצוא הגבוה ביותר מארה”ב. מאז נחנך המפעל ב-1994 יוצרו בו 3.9 מ’ כלי רכב, וכיום הוא מייצא 70% מתוצרתו ל-140 מדינות. במפעל מיוצרים דגמי X3, X4, X5 ו-X6.

“סחר חופשי הפך את סיפור ההצלחה הזה בארה”ב לאפשרי,” אמר קגוגר. “אני מאמין בתוקף בסחר חופשי ובשווקים פתוחים. זה חיוני עבור עסקים גלובליים וכלכלות ברחבי העולם כדי לפרוח. אנו נמשיך להשקיע באנשינו ובעסקינו בארה”ב לכן, אני נותר בטוח כי טביעת הרגל שלנו והמחויבות תמשיך לגדול, לא רק במדינה הגדולה של דרום קרוליינה, אלא גם בארצות הברית בשנים הבאות.”

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*