מקרה מוות ראשון במכונית אוטונומית של טסלה

טסלה מודל S (טסלה)
טסלה מודל S (טסלה)

אוטוניוז, 01.07.2016 – המנהלת האמריקנית לבטיחות בדרכים, NHTSA, פתחה בחקירה מקדימה של מערכת ה-Autopilot של טסלה מוטורס, בעקבות תאונה שבה נהרג נהג מודל S בעת שמערכת האוטופיילוט היתה בפעולה. זו הפעם הראשונה שבה מדווח על מקרה מוות במכונית אוטונומית. בבלוג באתר האינטרנט של טסלה, שבסיומו הביעה החברה את השתתפותה בצערה של משפחת הנהג, אמרה טסלה שזו תאונה ראשונה שבה נהרג אדם עם מערכת אוטופיילוט שנעשה בה שימוש לאורך 130 מ’ ק”מ במצטבר. לדברי החברה בארה”ב יש מקרה מוות אחד בתאונת דרכים כל 94 מ’ ק”מ ובעולם בממוצע כל 60 מ’ ק”מ.

רויטרס דיווחה שהתאונה התרחשה ב-5 במאי בפלורידה והנהג שנהרג היה ג’ושואה בראון (40).

גרסת טסלה

“מה שאנחנו יודעים הוא שכלי הרכב היה על דרך מהירה מחולקת כשהאוטופיילוט משולב בעת שסמי טריילר חצה את הכביש המהיר בניצב למודל S,” נכתב בבלוג של טסלה. “לא האוטופיילוט ולא הנהג הבחינו בצד הלבן של הנגרר כנגד השמיים הבהירים, והבלמים לא הופעלו. התנוחה הגבוהה של הנגרר בשילוב עם המיקום לרוחב הכביש והנסיבות החריגות באופן קיצוני של התאונה, גרמו שהמודל S עבר מתחת לנגרר והחלק התחתי של הנגרר פגע בחלון הקדמי של מודל S. אם מודל S היה נפגע מלפנים או מאחור מהטריילר, אפילו במהירות גבוהה, מערכות הבטיחות המתקדמות שלו היו מונעות ככל הנראה פציעה חמורה, כפי שקרה בכמה ארועים דומים אחרים.”

מערכת ניסיונית

מערכת האוטופיילוט של טסלה היא עדיין בשלב בטה (ניסיוני) והחברה מזהירה את המשתמשים, לפני שהם משלבים אותה למצב זה. אולם בתעשיית הרכב, בניגוד לתעשיית המחשבים, לא נהוג לתת לאנשים פרטיים לבצע נסיעות במערכות בשלב הבטה, בגלל בעיות הבטיחות הנובעות מכך. באותה מידה שבה נהרג הנהג שבחר להשתמש באוטופיילוט, הוא גם יכול היה לגרום לתאונה שבה אנשים רבים, שאף אחד מהם לא הביע הסכמה לקחת חלק בניסוי האוטופיילוט, יהרגו.

מובילאיי

אחת השותפות במערכת האוטופיילוט של טסלה היא חברת מובילאיי המספקת את הצ’יפ שעליו אלוגריתם לפיענוח תמונה. המערכת מורכבת לדברי טסלה, גם מרדאר, אולטרה-סוניק, ניווט GPS, מצלמות וקישוריות בזמן אמת לשרתים ללימוד צי הרכב. צ’יפ הראיה של מובילאיי נמנה לפי הודעה של טסלה על “טכנולוגיות הרכיבים המתקדמות ביותר” שבהם החברה עושה ותעשה שימוש במערכת האוטופיילוט.

 

 

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*