אחרי מאבק משפחתי פרדיננד פייך מתנתק מפולקסווגן

  • קריירה של יותר מ-50 שנה מגיעה, ככל הנראה לסיומה.
  • נכדו של פרופ’ פרדיננד פורשה, בנה את קבוצת פולקסווגן כקבוצת הרכב הגדולה והמגוונת בעולם.
  • הסתכסך לאחרונה עם בני משפחות פורשה ופייך שדחפו לפרישתו.
פרדיננד פייך, פעם הבוס של הקבוצה, כעת מאוים בתביעה (פולקסווגן)
פרדיננד פייך. מסיים את תפקידו בפולקסווגן (פולקסווגן)

אוטוניוז, 04.04.2017 – פרדיננד פייך, מתעשייני הרכב החשובים בחמישים השנים האחרונות, נפרד, לפחות למראית עין מתעשיית הרכב. פייך, שיהיה בן 80 ב-17 באפריל, מוכר את מרבית מניותיו, 14.7%, בפורשה SE חברת האחזקות שבבעלות משפחות פורשה ופייך, המחזיקה ב-52% ממניות קבוצת פולקסווגן, תמורת כמיליארד יורו לבני משפחה אחרים. המכירה מגיעה אחרי תקופה ארוכה של סכסוכים בין בני המשפחה. ההחלטה הסופית התקבלה אחרי שבני המשפחה החליטו של למנות את פייך למועמדות לועד המפקח של קבוצת פולקסווגן. אתמול (ב’) חתמו הצדדים על הסכם שיסיים סופית את השפעתו רבת השנים של פייך על קבוצת פולקסווגן.

כ-CEO, החל מ-1993 ועד 2002, הפך פייך את פולקסווגן לשחקן גלובלי בתעשיית הרכב. הוא רכש מותגים רבים, עממיים כסיאט וסקודה, ויוקרתיים, כבוגאטי, בנטלי ולמבורגיני, רכש את דוקאטי, יצרנית האופנועים, פיתח את חטיבת המשאיות, הנהיג שיטות ייצור מתקדמות ושינה את התרבות הניהולית בקבוצה, אבל גם נקלע לשערוריות אחדות. כיו”ר המועצה המפקחת פייך המשיך להיות דומיננטי, עד להתנגשות עם בן חסותו, מרטין וינטרקורן, שהיה יו”ר הנהלת הקבוצה. בעימות זה עמדו בני המשפחה לצידו של ווינטרקורן ואיצלו את פייך להתפטר מתפקיד היו”ר.

בחודשים האחרונים נחשד פייך ע”י בני משפחתו שהוא אמר לחוקרי פרשת הדיזלגייט שהנהלת החברה ידעה על הפרשה חודשים אחדים לפני שהחברה טוענת שנודע לה על כך. לפי דיווחים אחדים המידע סופק לפייך ע”י גורמים ישראליים. החשד הציב מול פייך חזית משותפת שלא הותירה לו ברירה אלא לפרוש.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*