אוטוליב מרחיבה פעילות בניטור נהג, חיישני ליידאר

  • קבוצת הטיר 1 השבדית תפתח מערכות ניטור נהג עם Seeing Machine.
  • המערכת תבוסס על בקרת עירנות של הנהג.
  • תמסחר ליידאר שפותח ע”י וולודיין.

אוטוניוז, 21.08.2017 – אוטוליב, קבוצת הטיר 1 השבדית, החלה לשתף פעולה עם Seeing Machines בפיתוח מערכות ניטור נהג. Seeing Machines מתמחה בפיתוח ראיית מחשב מבוססת על טכנולוגיות חישה אנושיות.

בהודעה לעיתונות מסרה אוטוליב שה-AAA האמריקני קבע ש-21% מהתאונות שבהן יש הרוג אחד מתרחשות בגלל נמנום הנהג. הפרויקט של אוטוליב ו-Seeing Machines מיועד להתמודד עם בעיה זו ע”י פיתוח טכנולוגיה מתקדמת שתאפשר גילוי הסחת דעת של  נהגים על סף נמנום, באמצעות מדידה מדויקת של העין, מיקום הראש, תשומת הלב של הנהג ותשישות. מערכת ה-DMS תופעל כאשר היא תגלה שמצב מסוכן מתהווה.

לדברי אוטוליב “הבנה אמינה של מצב הנהג תאפשר לאוטוליב לפתח טכנולוגיות חיוניות לתמיכה בפונקציות נהיגה אוטונומית ברמה גבוהה, כולל הפעלה בטוחה של ההגה ללא ידיים. ”

כאשר פיתוח המערכות יושלם, אוטוליב תהיה ספק טיר 1 שייצור את המערכות עוברת ה-OEMs.

מסחור ליידאר

בחודש שעבר הודיעה אוטוליב על הסכם אליו הגיעה עם וולודיין, סטראטאפ הליידאר האמריקני, למסחור מערכת ליידאר. בעקבות ההסכם אוטוליב תפתח ותשווק חיישן ליידאר ברמה אוטומוטיבית בטכנולוגיה שפותחה ע”י וולודיין.

“חיישן ליידאר הוא חיישן חשוב להיגה בטוחה של מכוניות אוטונמיות. הניסיון הנרחב של אוטוליב בתכנון אוטומוטיבי ובחינה ויכולת ייצור בהיקפים גבוהים,  בשילוב עם המובילות של וולודין בטכנולוגיית ליידאר, יאפשרו מסחור מהיר של ליידאר עבור לקוחות הרכב המסורתיים וספקי הניידות,” אמר בהודעה לעיתונות יוהן לפנהולם, נשיא אוטוליב אלקטרוניקס.

חיישני ליידאר הם מהתחומים התחרותיים ביותר בתחום החיישנים לנהיגה אוטונומית. ביום שישי האחרון הודיעה דלפי על הסכם עם Innoviz הישראלית, שלה הסכם קודם עם מאגנה, מקבוצות הטיר 1 הגדולות בעולם.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*