תעשיית הרכב הגרמנית נאבקת על עתיד מנוע הדיזל, מנועי בעירה פנימית יעלמו בעוד 30 שנה

  • דו"ח של ג'יי.סי מורגן קובע שהביקוש למכוניות דיזל באירופה יפול ב-20% בשלוש השנים הקרובות.
  • יו"ר התאחדות יצרניות הרכב הגרמני טוען שפגיעה בדיזל תפגע במאבק בשינוי האקלים.
  • אובה קאלניוס, מנהל מו"פ בדיימלר, אמר שעד 2040 יעלמו מנועי הבעירה הפנימית.
דגם של מערכת פליטה ממנוע דיזל שהוצגה ע"י בוש (אוטוניוז)
דגם של מערכת פליטה ממנוע דיזל שהוצגה ע"י בוש (אוטוניוז)

אוטוניוז, 06.04.2017, ברלין, – מתיאס ויסמן, יו"ר התאחדות יצרניות הרכב הגרמניות, אמר אתמול (ד') בפתיחת הקונגרס הטכני ה-19 של ה-VDA בברלין, שאיסור או הגבלת השימוש במנוע דיזל עתיד לפגוע במאבק בשינוי האקלים. לדברי ויסמן מנועי הדיזל בטכנולוגיות החדשות מפחיתים פליטות CO2 ב-15% וכאשר הם מצוידים ב-SCR פליטות ה-NOx נמנעות כמעט לחלוטין.

דבריו של ויסמן באו על רקע הערכה של האנליסט חוזה אשומנדי מג'יי.סי מורגן צ'ייס שבדו"ח שפורסם השבוע כתב שעד 2020 ירד הביקוש לדגמי דיזל באירופה, שוק הדיזל העיקרי בעולם, ל-30% מ-50% כיום ויפגע ב-5% ברווחי יצרניות הרכב האירופיות, הן בגלל הפגיעה בהשקעות והן בגלל הצורך לקדם פתרונות חדשים בעיקר של תחבורה מחושמלת.

ויסמן יצא גם נגד יוזמה של העיר שטוטגרט לאסור כניסה של מכוניות דיזל העומדות בתקן יורו 5 לעיר בתנאי זיהום מסוימים. תהיה בכך פגיעה בזכויות הרכוש של האזרחים שבבעלותם מכוניות כמעט חדשות. "המכוניות האלה הן לא סטינקרים," קבע ויסמן.

הפרלמנט האירפי אישר השבוע תקנות בדיקת מנועים מחמירות יותר, במטרה למנוע חזרה על פרשת הדיזלגייט, שלהן פוטנציאל פגיעה במנועי דיזל. אלזבייטה בינקובסקה, הנציבה האירופית לתעשיה, אמרה בדיון שהיא סבורה שמנועי דיזל יעלמו, והרבה יותר מהר ממה שהיא שיערה לפני שבדקה את הנושא בשנה האחרונה.

להערכת אשומנדי פחות מחמישה אחוזים מהכנסות יצרניות הרכיבים מגיעות מדיזל, אולם ככל שתפגע הפופולריות של מנועי בעירה פנימית בכלל, יפגעו חברות המספקות מערכות של מנועי בעירה פנימית. כ-30% מכוח האדם בתעשיית הרכב האירופית עוסק במנועי בעירה פנימית ולכל ירידה בצריכתם תהיה השפעה על התעסוקה באירופה.

עתיד מנועי הבעירה הפנימית

אובה קאלניוס, חבר הנהלת דיימלר הממונה על מו"פ, אמר במהלך דיון בקונגרס ה-VDA שמנועי בעירה פנימית ייעלמו מתעשיית הרכב עד 2040. קלאניוס אמר זאת בתגובה לשאלה מהקהל ונראה שהתשובה היתה יותר כבדיחה או ידי יציאת חובה, מאשר הערכה ריאלית לגבי העתיד של מנועי הבעירה הפנימית. אולם חבריו לפאנל הסכימו עם הערכתו זו כשאחד מהם דחה את סיום הקריירה של מנועי הבעירה הפנימית ל-2050.

  •  יעקב צלאל יסקור את הקונגרס ה-19 של ה-VDA בשתי הרצאות ב-23 באפריל. פרטים כאן.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


עשו מנוי לניוזלטר של אוטוניוז
עשו מנוי לניוזלטר וקבלו את כל העידכונים
תודה על עשיית המנוי. עליך לאשר את כתובת האימייל כדי שנוכל לשלחו אליכם. אנא בדקו את האימייל ובצעו את ההוראות.
אנחנו מכבדים את פרטיותכם. לעולם לא נעביר את פרטיכם לצד שלישי
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup Plugin