שתיים מתחנות רכבת העמק מתקרבות להשלמת העבודות

אוטוניוז, 22.03.2015 – בהשקעה של 300 מ' ש' מושלמות בימים אלה הקמת שתיים מתחנות רכבת העמק, תחנת יקנעם-כפר יהושע ותחנת מגדל העמק-כפר ברוך, בפרויקט המבוצע ע"י "נתיבי ישראל". כאשר רכבת העמק, שמסילת הברזל שלה תשתרע לאורך של כ-60 ק"מ מחיפה לבית שאן, תחל את פעילותה בסוף השנה, שתי התחנות צפויות לשרת לא יותר מ-1,000 נוסעים ביום. משך הנסיעה המתוכנן מבית שאן לחיפה הוא כ-50 ד', משך הנסיעה מתחנת כפר ברוך לחיפה יעמוד על 25 ד' ומתחנת כפר יהושע לחיפה על כ-20 ד'.

כל אחת מהתחנות משתרעת על שטח של 20,000 מ"ר כולל חניונים, לכ-600 מכוניות פרטיות בתחנת כפר יהושע ולכ-300 מכוניות פרטיות בתחנת כפר ברוך. בכל תחנה יהיה בשלב זה רציף נוסעים אחד, שישמש הן את הנוסעים לכיוון חיפה והן את הנוסעים לכיוון בית שאן, מאחר שעל אף שהונחה תשתית לשתי מסילות ברזל לאורך כל הקו, הוחלט להניח רק מסילה אחת, ככל הנראה מטעמי חסכון. התחנות ישמשו גם מעין מרכזי תחבורה אזוריים, יהיו בהם תחנות מוניות ואזורים יעודיים להורדת נוסעים בשיטת Kiss & Ride. בנוסף לכך אוטובוסים יתוזמנו בהתאם ללוח זמני הרכבות.

kfar_yehu0062
kfar_yehu0061
kfar_yehu0060
kfar_baru0064
kfar_baru0063
kfar_yehu0062  kfar_yehu0061  kfar_yehu0060  kfar_baru0064  kfar_baru0063
תחנת כפר יהושע

בבניית שתי התחנות נשמרו מאפיינים היסטוריים של התחנות ששרתו בעבר את רכבת העמק שפעלה על קיטור. בתחנת כפר יהושע אף הוקם מגדל מים חדש, זכר למגדל המים ששימש למילוי מכלי המים של רכבות הקיטור.

יש לציין ששמם של שתי התחנות הוא מטעה. אף אחת מהתחנות אינה ממוקמת לא במגדל העמק ולא ביקנעם. תחנת כפר ברוך ותחנת כפר יהושע מרוחקות לפחות שלושה ק"מ ממרכז מגדל העמק וממרכז יקנעם בהתאמה, מה שהופך את השימוש בהם לנסיעה קצרה, לחיפה או לעפולה, מיותר כמעט לגמרי.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


עשו מנוי לניוזלטר של אוטוניוז
עשו מנוי לניוזלטר וקבלו את כל העידכונים
תודה על עשיית המנוי. עליך לאשר את כתובת האימייל כדי שנוכל לשלחו אליכם. אנא בדקו את האימייל ובצעו את ההוראות.
אנחנו מכבדים את פרטיותכם. לעולם לא נעביר את פרטיכם לצד שלישי
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup Plugin